Senaste nytt

SAS Amex Elite bjuder in till Elite - båda får 25000 nivåpoäng (minst Guld)

Markant försämring skulle jag säga. Menar Amex att man ska bara ha vänner med samma spenderingsmönster och behov som en själv?

Är ju rätt mycket enklare sälja på ett premium som insteg, framförallt för dem som inte reser så mycket eller spenderar över 150k.

Sen när de är fast i poängträsket kanske de uppgraderar till elite.
6000:- är rätt saftigt för nån som inte har behov av två vouchers eller 20.000 statuspoäng

Värvningspoäng brukar komma in på amex direkt och föras över vid autosweep.
Statuspoäng har tidigare kunnat föras över när som helst (inte via sutoseeep). Så man kan anta att nivåpoäng nu kan komma direkt vid godkänd ansökan, det är vad jag hade utgått ifrån i alla fall.

Var lite det jag var rädd för.

@Thornado du får gärna återkoppla hur snabbt nivåpoängen kommer in på ditt EuroBonuskonto.
Annars kan man lägga upp det så här för den man vill bjuda in, du står för 50% av årsavgiften.

3000kr är ganska billigt för 25 000 baspoäng :D
Även 6000kr är billigt för samma baspoäng....

Last edited:
Helt klart intressant i jakten på diamant.
Dock börjar kvalificeringensperiod 1 oktober så frågan är när poängen till mig som värvare trillar in.

Jag tänker att de bör tidigast komma i överföringen från Amex i oktober, men tror vi att det finns risk att de bakdateras till september?
(Tänker på den skärmbild som någon la upp det det stod att poäng var på ingång).

Jag hade samma tankar, och samma kvalificeringsperiod, som dig. Men enligt villkoren för värvning, så ska Nivåpoängen komma in i December. (Både för värvaren, och den som blir värvad) Så jag skulle inte räkna med någonting annat.

Men testa! Kommer det in direkt - så får du gärna pinga mig ;)

3000kr är ganska billigt för 25 000 baspoäng :D
Även 6000kr är billigt för samma baspoäng....
Så är det ju, men om de kommer in på fel sida brytpunkten så blir det ju helt plötsligt onödigt dyra poäng...

Jag hade samma tankar, och samma kvalificeringsperiod, som dig. Men enligt villkoren för värvning, så ska Nivåpoängen komma in i December. (Både för värvaren, och den som blir värvad) Så jag skulle inte räkna med någonting annat.

Men testa! Kommer det in direkt - så får du gärna pinga mig ;)
Jag vill ju inte att de ska komma in direkt. Såg också att det stod att de ska komma i december, men är samtidigt lite orolig att de ska bakdateras.
@Thornado la upp en bild från Amexsaldot där datumet tydligt framgick. Därav min lilla oro. Men det är väl bara och köra så får man se hur det går...

Jag personligen hade verkligen valt 90/100k bonuspoäng före 25k nivåpoäng om man redan flyger in EBG utan kampanjen. Men det är klart EBD kan vara trevligt i vissa avseenden så man får väl avgöra vad man värderar högst personligen. :)

Som idag til London är EBD trevligt, finns bara två säten kvar som inte är upptagna..

826df5feada37483eaa47f6f929ef623.jpg

Ni som bjudit in för nivåpoäng - Hur lång tid tog det innan de 25k-poängen dök upp till ert konto? Jag bjöd in 22/9 och den inbjudnas kort kom häromdagen i posten. Kollar jag i SAS-appen så har jag dock ej fått poäng än. Kanske missat och att poängen kommer först i december även för mig och inte bara den inbjudna (om de uppnår 30k spend)?

Ni som bjudit in för nivåpoäng - Hur lång tid tog det innan de 25k-poängen dök upp till ert konto? Jag bjöd in 22/9 och den inbjudnas kort kom häromdagen i posten. Kollar jag i SAS-appen så har jag dock ej fått poäng än. Kanske missat och att poängen kommer först i december även för mig och inte bara den inbjudna (om de uppnår 30k spend)?
Har du kollat i Amex-appen? De borde ju landa där först, för överföring till SAS med nästa "autosweep".

Såja, idag har 60k bonuspoäng trillat in, men inget spår av 25k nivåpoäng. Ska sitta still men tänkte kolla ifall detta stämmer överens med andras upplevelser?

Såja, idag har 60k bonuspoäng trillat in, men inget spår av 25k nivåpoäng. Ska sitta still men tänkte kolla ifall detta stämmer överens med andras upplevelser?

Nu är vi i December, om än tidigt i månaden men någon som hört när poängen rasar in? Är det någon som fått 2st sådana poster med olika datum, och i så fall, kan de betyda att eftersom man bara får 25 000 Bas vad får man för den andra referral?

Utöver det verkar jag även fått dem 60 000 poängen på en separat post i november (måste fått en till referral)

Toppen