Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har alltså betalat postförskottet med Amex och fått det klassat som köp istf uttag?

Om man hämtar paketet från din närmaste butik(ICA, Coop osv) och betalar med kort, räknas det som vanligt köp.
Däremot om du hämtar paketet från Posten och betalar med kort, räknas det som kontantuttag och du behöver att betala kontantuttagsavgift samt ingen poäng/miles. :(

Det är precis som AHO säger.
Hämtade ut en sprillans Macbook Air åt flickvännen för någon vecka sedan... Dryga 16 lakan och 3.263 EB-poäng - klonk! :D

Hej hej om någon vill bli värvad och få sina 6000 poäng så pyntar jag även första årsavgiften (500 kr) och bjuder på en hudvårdsprodukt värd 599 kr från min butik. PM:a.

Hur fungerar det med Skrill, Netteller och andra onlineplånkor? ränkas insättningarna till de som köp eller överföring?
Vad jag tänker är föra över till en betting site från online plånkan, omsätta dem och föra över till ett bank konto/visakort.

Det ska räknas som kontantuttag med Skrill, Netteller etc. Svenska spel däremot räknas som köp och ger poäng (de tar inte amex men väl MC)

Tror nog de flesta? De jag åkt med är Taxikurir och sverigetaxi. Taxikurir har ju även en AMEXrabatt och sverigetaxi eurobonuspoäng.;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen