Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gäller kortets avbeställningsskydd för tex bokad biljett med LH till USAom resenären 2 månader innan avresa drabbas av en allvarlig sjukdom som stroke eller cancer?

Startbonusen för nya kortanvändare till AMEX.

Är du Eurobonus Basic: 6000p, Silver: 10.000p Guld: 15.000p

500 kr första året. Därefter 1000kr.

Har hört flera som har försökt att reducera årsavgiften, men har fått ett pressentkort istället.
Någon som kan dela med sig hur man går tillväga för att "pressa" dem på lite kompensation för den höga årsavgiften?

Det är som den så kallade "agent-rouletten" - min sambo ringde och ville säga upp kortet idag och fick genast 600:- på MediaMarkt.

Jag har aldrig lyckats få någon reducering, men har nu kortet fritt i och med att jag är "Platinum".

Jag lyckades som mest få ut ett presenkort på Scandic eftersom det var det ända jag tyckte jag ade nytta av.
Dom sa att det skulle vara värt 1000kr och det är det säkert. Drt står inget belopp så har jag tur täcker det
hela boendet. Dom vsr dock ganska fula, det står att det gäller ett år från utdkrivningsdatum. Jag fick detta i okt men drt var daterat i juni dvs att giltigheten är långt från ett år.

Jag har för mig att årsinkomsten för att få ett kort måste vara på minst 300 000 kr. Någon som vet om de räknar på senaste helår, det vill säga 2011, eller på senaste 12 månaderna?

Jag har för mig att årsinkomsten för att få ett kort måste vara på minst 300 000 kr. Någon som vet om de räknar på senaste helår, det vill säga 2011, eller på senaste 12 månaderna?

Årsinkomst brukar väl normalt sett räknas per kalenderår. Har du fått en löneförhöjning kan du såklart ange din nuvarande årsinkomst, men om de bestämmer sig för att kontrollera uppgifterna med en kreditupplysning så är det din senaste godkända deklaration som de kommer se. För min del skulle det innebära att de ser min inkomst för 2010, men för de flesta kommer nog siffrorna för 2011 upp vid det här laget.

Årsinkomst brukar väl normalt sett räknas per kalenderår. Har du fått en löneförhöjning kan du såklart ange din nuvarande årsinkomst, men om de bestämmer sig för att kontrollera uppgifterna med en kreditupplysning så är det din senaste godkända deklaration som de kommer se. För min del skulle det innebära att de ser min inkomst för 2010, men för de flesta kommer nog siffrorna för 2011 upp vid det här laget.

Ok, tack! För mig är det tyvärr minde lön nu än 2011. Så funderar på om jag ska skaffa kortet nu istället för att vänta;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen