Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min första post!

Jag har läst lite lätt på SAS sida gällande "värva en vän" kontra att vara inloggad på mitt AMEX SAS konto där man också kan klicka sig till värva en vän! Vad som slår mig är att det är skillnad i de båda erbjudandena!

Utan att vara inloggad så kan man värva en vän som får 6000 poäng och man själv 12000. Dock måste vännen ha en årsinkomst på 350 000 kronor men slipper betala årsavgift överhuvudtaget första året, behöver heller inte göra ett första köp.

Alternativ två som jag läst mest om här på forumet tycks inte kräva årsikomst men vill ha 500 kr första året i avgift. samma bonus poäng gäller för detta alternativ. Man kräver även ett köp av den nya kunden.

Det finns onekligen olika dealer ute och jag undrar vad era åsikter är om de båda ovanstående! personligen tycker jag alternativ ett känns lättast att motivera till vänner.

Last edited:
Min första post!

Jag har läst lite lätt på SAS sida gällande "värva en vän" kontra att vara inloggad på mitt AMEX SAS konto där man också kan klicka sig till värva en vän! Vad som slår mig är att det är skillnad i de båda erbjudandena!

Utan att vara inloggad så kan man värva en vän som får 6000 poäng och man själv 12000. Dock måste vännen ha en årsinkomst på 350 000 kronor men slipper betala årsavgift överhuvudtaget första året, behöver heller inte göra ett första köp.

Alternativ två som jag läst mest om här på forumet tycks inte kräva årsikomst men vill ha 500 kr första året i avgift. samma bonus poäng gäller för detta alternativ. Man kräver även ett köp av den nya kunden.

Det finns onekligen olika dealer ute och jag undrar vad era åsikter är om de båda ovanstående! personligen tycker jag alternativ ett känns lättast att motivera till vänner.

Inkomstkravet kanske du inte ska ta så allvarligt, det har inte varit stenhårt tidigare, i alla fall
inte om det handlat om marginella avvikelser.

Last edited:
Blev sur på Amex häromdagen. Köpte min bil på kortet för 100.000. De måste tjänat en väldigt massa pengar då. Sa att 1000 kr årsavgift är skit + att man sällan får några bra erbjudande. De gav oss en Weekend på Scandic. Det var ju bra:)

Blev sur på Amex häromdagen. Köpte min bil på kortet för 100.000. De måste tjänat en väldigt massa pengar då. Sa att 1000 kr årsavgift är skit + att man sällan får några bra erbjudande. De gav oss en Weekend på Scandic. Det var ju bra:)

Offtopic, förlåt, men var hittade du en bilhandlare som tar emot Amex? Alla jag haft att göra med tar endast kontokopplade kort, inte kreditkort (av den enkla anledningen att kontokort har en fast avgift medan kreditkorten brukar ha en procentuell avgift).

Jag har faktiskt pratat med min vanliga handlare (Audi) och de är inte pigga på amex men kan efter prisförhandlingar och godkännande från "högre" ort faktiskt gå med på Amex!
Ibland är det bra att vara lojal med sin bilfirma!

Peugeot i Malmö lovade mig att betala med Amex. När jag väl skulle betala gick det inte. Jag stod på mig att de lovat så de fick ansöka om amex till sin kortautomat. blev nog ett dyrt köp för dem:)

Adam!
Bra jobbat! bådå weekend på scandic via Amex och godkännande från peugeot, Mera sånt! Det lönar sig att stå på sig alltså.

Offtopic, förlåt, men var hittade du en bilhandlare som tar emot Amex?

BMW i Solna tar AmEx...

Vilket jag kanske borde utnyttja då jag snart funderar på att ta ut en ny BMW, då flyger jag förbi gränsen för ett 2-4-1 inser jag just.

EDIT: Och om jag splittar upp kostnaden mellan AmEx och mitt BA VISA - så får jag två sådana där 2-4-1 i samma smäll... jissis - undrar om det var så de tänkte att man skall göra ?

Last edited:
BMW i Solna tar AmEx...

Vilket jag kanske borde utnyttja då jag snart funderar på att ta ut en ny BMW

Eller så här: Efter att de utlovat att de tar Amex kan du fråga hur mycket rabatt på bilen du får om du betalar med ett bankkort (debet) eller en postväxel istället...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen