Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har funderat på ett tricks som jag ännu inte provat. Ladda dit spelkonto på svenskaspel.se med 100 000skr. Ångra dig sedan och betala ut till ditt bankkonto. Någon som provat detta ? Borde funka, eller hur ?

Penningtvätt kan det väl knappast bli tal om. Ta pengar frångn ditt mastercard och sätt tillbaks på bankkonto. Allt är full spårbart och kan inte vara olagligt.

Tror nog dom skulle ha stora synpunkter på hur dessa pengar flyttas dock, har inte läst några vilkor för svenska spel men tror inte de gillar detta.

Mileshunter:
Det har diskuterats i liknande trådar angående att använda Amex för att sedan sätta tillbaka pengar på annat konto/kort. Jag vet inte om det är olagligt men det känns som en låg nivå och helt ärligt så vet man ju att det inte är OK.

Funkar gör det men använder du inte pengarna på Svenska Spel kommer du säkert få förklara dig.
Om du har dom liggandes där i några månader och spelar lite grann kanske det är lugnt.

Jag vet inte hur det fungerar med Svenska spel, men de flesta spelbolag kräver att du sätter tillbaka pengarna på samma kort som du satte in dem med.

Svenska spel kan bara utbetala pengar till ett bankkonto som man anmält till dem genom att skriva under en blankett med kontonummer och skicka in den via posten eller faxa den till dem.

Handlar man på postförskott så blir det ju att vid ett återköp (som jag på naturlig väg måste göra nu pga fel storlek på en kameraväska) så krediterar butiken beloppet på bankkontot. Det är ju hos ICA jag använt kortet vid uthämtning och inte i butiken där varorna kommer ifrån.
Annars vet jag inte hur det skulle gå till, eftersom butiken inte tar Amex. Därav postförskottet... :rolleyes:
Däremot om man konsekvent köper och skickar tillbaka varor, så kanske någon reagerar. Men det finns ju många butiker...

Handlar man på postförskott så blir det ju att vid ett återköp (som jag på naturlig väg måste göra nu pga fel storlek på en kameraväska) så krediterar butiken beloppet på bankkontot. Det är ju hos ICA jag använt kortet vid uthämtning och inte i butiken där varorna kommer ifrån.
Annars vet jag inte hur det skulle gå till, eftersom butiken inte tar Amex. Därav postförskottet... :rolleyes:
Däremot om man konsekvent köper och skickar tillbaka varor, så kanske någon reagerar. Men det finns ju många butiker...

Du har alltså betalat postförskottet med Amex och fått det klassat som köp istf uttag?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen