Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
A little trick to earn extra points

Hello, first of all this is my first inlägg here, been watching for a while and reading and i thought join in the fun :p

I will not torture you with my written swedish so i thought I'll write in english.

I was at Bauhaus a while ago and bought something with my AMEX SAS CC. After getting home I realised it did not fit and I returned it. Instead of putting the money back onto my AMEX CC I gave them my Skandia Bankcard.

No problem the money went back onto the Skandia account and i kept the points on the AMEX :D

So if anyone needs some more turnover on their card or misses some points that might be the way to go.

Hello, first of all this is my first inlägg here, been watching for a while and reading and i thought join in the fun :p

I will not torture you with my written swedish so i thought I'll write in english.

I was at Bauhaus a while ago and bought something with my AMEX SAS CC. After getting home I realised it did not fit and I returned it. Instead of putting the money back onto my AMEX CC I gave them my Skandia Bankcard.

No problem the money went back onto the Skandia account and i kept the points on the AMEX :D

So if anyone needs some more turnover on their card or misses some points that might be the way to go.

Hahaha, brilliant! :D

I think is so brilliant since it does not cost you anything. I bought some lambs for 10.000 sek and returned them the next week.

Thank you for 2000 points

I think is so brilliant since it does not cost you anything. I bought some lambs for 10.000 sek and returned them the next week.

Thank you for 2000 points

Jag tycker det börjar bli låg nivå på poängjakten genom att skriva om hur man kan maximera poängintjänandet genom olika typer av transaktioner. Detta är ett forum för businessklassresenärer och jag tycker det verkar snålt och småaktigt att till varje pris jaga poäng.

Håller med Alf till viss del. Samtidigt har jag utnyttjat felaktigheter till min fördel, men flygbolagen försöker ju samtidigt fula sig mot oss när de försöker undvika sitt ansvar när man blir försenad eller liknande. Så lite fulspel tycker jag allt man kan köra, men det hela får inte gå till överdrift.

Däremot håller jag verkligen inte med om följande
Detta är ett forum för businessklassresenärer
Om detta gäller kan jag tacka för mig, själv trodde jag att sidan handlade om att bli en medvetenresenär.

Jag vet inte riktigt var jag står i diskussionen. Jag skulle aldrig kommit på idén, men är kanske mer imponerad än fördömande över den som gjort det.

Jag väljer nog en strikt juridisk ståndpunkt i frågan. Så länge handlandet är regelrätt har jag inget ont att säga.

Moral är så tvetydigt.... Säger som Nietzsche: "Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar"

Jag tar för givet att de flesta affärspampar har tummat på etik och moral för att nå sina mål (gäller i hög grad flygbolagen).
Do not be too moral. You may cheat yourself out of much life so. Aim above morality. Be not simply good; be good for something.
Henry David Thoreau

Jag tror nog att man ska vara försiktig med denna metod då en uppmärksamhet expedit kan kräva samma kort som man betalade med. Så man får se detta som ett tur slag snarare än en fast metod.

Man ska komma ihåg att med den där metoden är det inte flygbolaget man lurar, och inte kortföretaget heller - det är butiken som åker på det. De får betala (högre) avgift till Amex på beloppet, och krediteras en mycket mindre avgift när man återför till kontokopplade kortet.

Kan informera om ett till sätt att "lura" systemet.

Boka en eller flera biljetter på destination gotland. T.ex. egen hytt nynäshamn - visby - nynäshamn. Var noga med att kryssa i att du vill ha en omboknings och avbokningsbar biljett.

Detta hade jag gjort för ett par veckor sedan. När jag sedan bokade om hemresan så var den billigare och då fick jag lite olika val när det gällde återbetalningen. Jag valde att de skulle föra över till mitt bankkonto. Fungerade utmärkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen