Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet någon om Fritidsresor, Ving och Apollo accepterar Amex vid online bokning?
Snart är det dags att boka sommarens klassiska chartertrip...

Amex har ju allvarliga problem med sina chip. De här småttingarna som kom för nåt år sedan. Har enorma problem att få dem att funka här i Spanien, trots att butiken ska ta kortet. Funkar inte chipet så säger maskinen dra magnetremsan. När man gör det så säger maskineländet att det är chip som gäller.
Och med Diners skiter det sig, så det blir MasterCard för hela pengen....
Samma skit i Kanada i somras. Nu blir det att skriva ett mail till customer service...

Amex har ju allvarliga problem med sina chip. De här småttingarna som kom för nåt år sedan. Har enorma problem att få dem att funka här i Spanien, trots att butiken ska ta kortet. Funkar inte chipet så säger maskinen dra magnetremsan. När man gör det så säger maskineländet att det är chip som gäller.
Och med Diners skiter det sig, så det blir MasterCard för hela pengen....
Samma skit i Kanada i somras. Nu blir det att skriva ett mail till customer service...

Hade samma problem i mer än ett år. Fick höra att detta var prioriterat och att det snart skulle vara fixat. Först hävdade de att de inte kunde byta ut kortet eftersom samma problem skulle kvarstå i alla fall men när jag efter nästan ett år kontaktade dem på nytt bytte de ut kortet och nu funkar det utan problem.

Så kontakta Amex och be dem byta ut kortet. Känns som att detta är lite klantigt skött från deras sida. Brukar annars vara imponerad av Amex kundservice.

har haft samma bekymmer...tittat på skillnaden på kollegans AmexPlat och hans chip är mycket större än det som sitter på Amex Eurobonus kortet och han har inte haft ngr problem...

Jag hade också problem med chipet i Kanada i vintras, men aldrig några problem att det med magnetremsa. Jobbar ju en hel del med korttransaktioner och vi har i alla fall möjligheten att tvinga kortläsaren att ta magnetremsa även kortet har chip..

Är det någon som vet hur en fakturaperiod ser ut med Amex? Löper den månad för månad eller som det ser ut när man loggar in för att se transaktioner att en fakturaperiod sträcker sig från mitten av en månad fram till mitten av nästa. Vet att det är lätt att ta reda på frågan genom att ringa dem, men nu hade dem stängt. Så om någon har ett snabbt svar så glömmer jag inte det/slipper ringa imorgon igen.

Reser iväg nu den 15:e och återkommer inte förrän 10 juni, vilket i så fall gör att jag missar den gamla hederliga pappersfakturan. Har anmält till efaktura men vet inte om det hinner gå igenom till denna månaden.

Är det någon som vet hur en fakturaperiod ser ut med Amex? Löper den månad för månad eller som det ser ut när man loggar in för att se transaktioner att en fakturaperiod sträcker sig från mitten av en månad fram till mitten av nästa. Vet att det är lätt att ta reda på frågan genom att ringa dem, men nu hade dem stängt. Så om någon har ett snabbt svar så glömmer jag inte det/slipper ringa imorgon igen.

Reser iväg nu den 15:e och återkommer inte förrän 10 juni, vilket i så fall gör att jag missar den gamla hederliga pappersfakturan. Har anmält till efaktura men vet inte om det hinner gå igenom till denna månaden.

Det ser ut som när du loggar in och tittar på transaktionerna, och dessutom är tiden från fakturautskick till betalningsdatum ganska kort. Men varje faktura har samma OCR-nummer = ditt kortnummer + 75, så om du kan ha en uppfattning om hur mycket pengar du kommer att vara skyldig vid brytdatum kan du lätt lägga in en betalning i internetbanken i förväg.

Som betalningsreferens anges alltid Kortnumret direkt följt av 75 när man inte använder den förtryckta inbetalningsblanketten som skickas tillsammans med fakturan. (Våra betalningskonton är Bg 730-8596, Pg 945304-4)

Jag fick mitt kort idag. Blev lite förvånad över att guldkortet inte var i guld :)

SAS_American-Express.jpg

Kort fråga, jag är lite ny med det här men börjar inse hur beroendeframkallande det är....

Jag sitter med ett Amex Platinum och har ett vanligt SAS EB kort. Ingen speciell nivå att skriva hem om. Bör jag beställa ett Amex EB kort som extra gratiskort för att dra in poäng på köp eller räcker det inte lika gott att "tanka över" Amex poängen till mitt befintliga EB?

Tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen