Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du ett platinum från Amex så får du ett Amex med SAS EB gratis. Handlar du för 150tkr på ett år med detta kort får man en EB resa för två pers t/r för halva poängsumman. Plus att intjäningen (antal spenderade kronor/per poäng) är bättre än tex Diners. Alltså, Amex = Bästa kortet:)

Diners och Amex ger samma intjäning 20p / 100kr
Mastercard ger däremot bara 10p / 100kr

Helt rätt, sorry. Men Diners ger ingen rabatt på Bonusresa dock. Eller har man ändrat även där?
Har du SAS Amex fritt via Platinum så får du fritt Priority Pass, kostnadsfria lounger där vet jag Diners tar betalt - även om access ges.

Där får jag nog anlägga moteld. SAS MC är gratis om du även har ett DC (bägge korten hanteras av SEB kort). Man kan ringa till kundtjänst och få en eventuellt erlagd årsavgift för MC krediterad med hänvisning till att man har ett Diners. Lyckades själv med det förra hösten, så jag är rätt säker, men jag kan inte hitta någon sida för det erbjudandet som källa.

Instämmer. Jag får med jämna mellanrum erbjudanden om SAS MC kostnadsfritt med hänvisning till att jag är DC-kund.

Jag vill påstå att ni har fel:

SAS skrev:
• Kombinerat kort med Diners Club eller MasterCard - kostnadsfritt (endast för medlemmar i Norden)
(fetstil tillagt av mig)

Det står alltså tydligt på SAS EB hemsidor att man får det kombinerade kortet från båda leverantörerna gratis och det står inget om att man måste ha båda för att få båda gratis.

EBG: DC och MC gratis.

Inte EBG, men med hyfsad spend: Går ganska lätt att förhandla sig till såväl DC som MC gratis.

Inte EBG, och lägre spend: SEB har ett opublicerat erbjudande om att den som betalar årsavgiften för DC får gratis MC.

(agehall, du har väl varit EBG konstant ett bra tag, så att de två senare fallen inte har varit aktuella för dig... :) )

Jag har förutom mitt SAS Amex även SAS Diners och SAS MC och både Diners och MC har varit gratis då jag har/är EBG. Skaffade de inte samtidigt. Har man EBG så är både Diners och MC, tillsammans eller var för sig, gratis.

Minn 2-4-1 brann inne i år så jag ringde för att säga upp kortet/slippa betala årsavgiften. Efter mycket om och men fick jag förslag på 500 kr rabatt eller 1000 kr presentkort på Ticnet. Tog det sistnämnda. Årliga spend cirka 300k

Är det bara jag, eller verkar "Selects"-programmet ha dött? Det går inte att komma in i via vanliga länken och genom den globala listan är det bara en enda rabatt. Inte för att det varit jättebra grejer tidigare, men nu är det ju ingenting.

Hej,
Tänkte skaffa SAS EB American Express nu. Är det någon som vet om det pågår några kampanjer (anmälan alt värvning) för tillfället? Alla tips mottages tacksamt!

Hej,
Tänkte skaffa SAS EB American Express nu. Är det någon som vet om det pågår några kampanjer (anmälan alt värvning) för tillfället? Alla tips mottages tacksamt!

Det finns värvningskampanj "som vanligt", om jag kommer ihåg rätt får du 6000 poäng och den som värvar dig får 12000 poäng.
Finns kanske något bättre alternativ ute, inget jag har tittat upp på senaste tiden.
Vill du bli värvad kan du höra av dig till mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen