Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trevlig rapport från Kaper.

Concierge tjänsterna är ju något man brukar glömma av torts att alla CC har det tillgängligt. Kanske en test av dessa vore något för BC teamet härnäst! Jag skulle sitta klistrad då jag ibland försöker boka restaurangbord på svåråtkomliga ställen (såsom michelin * i NYC t.ex.)

En concierge ska naturligtvis veta tillräckligt om stan för att kunna ordna bord på ett bra ställe som passar resenären. Skulle inte tro att så många Stockholmare har Stockholms matvarufabrik, Bistro Bestick eller Mondo tapas som första alternativ när de ska gå ut och äta. Känns snarare som om det finns kickbacks och provisioner i bakgrunden.
Bobonnne helt klart ett bättre alternativ men kaper gjorde ju allt jobb utom att ringa dit.

Jag har för mig att jag någonstans har läst att man får ett "vanligt" amex gratis om man har SAS amex men nu hittar jag inte vilket, är det någon som har mer info?

Det jag läst och nyttjat är:

Fritt Amex SAS Eurobonus om Du har Amex Platinum.
Fritt SAS Eurobonus Mastercard om Du har SAS Diners.

Nej, det finns inget beroende mellan korten där. Har du EBG slipper du årsavgift hos båda.

Där får jag nog anlägga moteld. SAS MC är gratis om du även har ett DC (bägge korten hanteras av SEB kort). Man kan ringa till kundtjänst och få en eventuellt erlagd årsavgift för MC krediterad med hänvisning till att man har ett Diners. Lyckades själv med det förra hösten, så jag är rätt säker, men jag kan inte hitta någon sida för det erbjudandet som källa.

Där får jag nog anlägga moteld. SAS MC är gratis om du även har ett DC (bägge korten hanteras av SEB kort). Man kan ringa till kundtjänst och få en eventuellt erlagd årsavgift för MC krediterad med hänvisning till att man har ett Diners. Lyckades själv med det förra hösten, så jag är rätt säker, men jag kan inte hitta någon sida för det erbjudandet som källa.
Instämmer. Jag får med jämna mellanrum erbjudanden om SAS MC kostnadsfritt med hänvisning till att jag är DC-kund.

Har du ett platinum från Amex så får du ett Amex med SAS EB gratis. Handlar du för 150tkr på ett år med detta kort får man en EB resa för två pers t/r för halva poängsumman. Plus att intjäningen (antal spenderade kronor/per poäng) är bättre än tex Diners. Alltså, Amex = Bästa kortet:)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen