Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag pratade med amex häromdagen ang avgiften och först kan de inte göra något. När jag säger att jag kommer säga upp kortet så får jag göra det, (spend ca200k+), inget sweet talk här inte. Men när jag nämner att mina vänner har fått en annan deal (ni) blir det annat ljud i luren. då vet hon vad jag menar och en annan avdeling ska ringa upp. men det har de inte gjort ännu... så vi får se om de ringer upp eller om jag säger upp...

Men alltså, jag blir så förbannad. När jag ringde och försökte få något som motsvarade min årsavgift så var det totalt nej. Och då hade jag spenderat bra mycket mer än många här. Jag får nog ta och ringa dem igen och gnälla lite. Om de ska premiera kunder så kan de ju iaf göra det för oss som spenderar 1M+.

Jag undrar när avgiftsfakturan brukar komma? Fick kortet dec 2011 men har ännu inte fått någon faktura på själva kortet (fick just min 241 voucher så borde uppnått tiden om inte annat).

Jag ringde för att säga upp mitt Diners EB kort pga utlandsflytt. Diners insisterade på att jag skulle behålla det och slopade årsavgiften direkt. Spend under 100 000.

Just avslutat samtalet med AMEX Kundservice och fick information att de kan inte göra något åt årsavgiften oavsett om jag vill avslutat kortet eller inte. Han som som svarade lät ganska uppgiven att igen en som försöker förhandla bort årsavgiften. Frågade om det hjälper att bjuder middag till honom men det hjälpte inte heller. Inte det heller att kommenterade att han var jätte trevlig och duktig att hantera alla mina frågor. Trist så det är bara att betala 1000kr eller har ni tips hur ska jag komma vidare.

PS. Spenderat sen februari 2012 över 250'.

Vi sitter i samma båt tror jag. Vissa av oss har bara otur helt enkelt. Däremot verkade de väldigt sugna på att jag skulle skaffa ett AmEx plat istället när jag pratade med dem igår.

Jag ska ringa imorgon igen och kolla om jag får samma svar. Kanske man bör prata med de som sköter avslut av kort om det skulle kunna hjälpa i situationen.

Samtidigt för de 1000kr om året får jag ju flera tusen EB poäng per månad på köpet men ändå.

Jag ville inte ge upp och nu pratat igen med AMEX Kundeservice och pratade men en hjälpsam kundservice agent (kortavslut). Han berättade att de fått nya mer strikta riktlinjer när det gäller att erbjuda presentkort och reducera årsavgift.

Tolkar att detta ingår på deras sparprogram som de kör internt. AMEX har ju sparkat över 5000 bara inom resetjänster.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen