Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Preem var ju ingen dum idé.
Antar att man inte har någon rabatt på literpriset?
Har 40 öre litern på Diesel via Granngårdens Agrol kort. Gör ca 7-800 kronor per år i rabatt på en spend på ca 25.000 i soppa.

Fler ideér?

Det är rabatt på Preem när du tankar med Amex. Vet inte exakt men på senaste räkningen räknade jag baklänges och kom fram till ca 18öre

Hur ser det ut med erbjudande från amex för tillfället? Har en kompis som är lite sugen och väljer mellan Diners och Amex.

Denna finns ju alltid:
American Express

Du som värvar får 12000p

ERBJUDANDET TILL DIN VÄN:
- SAS EuroBonus American Express Card till halv årsavgift första året , 500 kr (ord. 1 000 kr)
- 6 000 EuroBonus Extrapoäng vid första köpet med Kortet

Det är rabatt på Preem när du tankar med Amex. Vet inte exakt men på senaste räkningen räknade jag baklänges och kom fram till ca 18öre

Detta finns via AMEX Express Selects

Preem
Tanka billigare året runt
ERBJUDANDET GÄLLER 03/01/2014 - 31/07/2014
Året runt tankar du billigare på Preems fler än 500 stationer runt om i landet. Du får i normalfallet 15 öre rabatt per liter bensin/etanol* och diesel när du tankar på Preem och betalar med ditt American Express-Kort.

Rabatten dras automatiskt och kommer att framgå på din månadsfaktura.

(*Gäller endast på bemannade stationer).
VILLKOR
Erbjudandet förutsätter att du betalar hela kostnaden med ditt American Express®-Kort.

Även jag väntade (för) länge med att skaffa kortet... men nu sitter jag med 2 vouchrar och irriterar mig på att det inte finns bonusplatser i C. ;)

Edit: Blev lite otydligt, skaffa ett extra kort som är kopplat till samma konto.

Hos AmEx kan du väl bara få kort i ditt eget namn? Det gör ju att det är högst olämpligt att låta någon annan använda kortet regelbundet. Om det upptäcks kan det bli riktigt tråkigt.

Även jag väntade (för) länge med att skaffa kortet... men nu sitter jag med 2 vouchrar och irriterar mig på att det inte finns bonusplatser i C. ;)

Det gäller att leta ofta och vara ute i god tid. Jag hade tex inga problem att boka NYC över jul/nyår för en månad sedan. De enda ställen jag aldrig lyckats med är SFO och BKK.

Hos AmEx kan du väl bara få kort i ditt eget namn? Det gör ju att det är högst olämpligt att låta någon annan använda kortet regelbundet. Om det upptäcks kan det bli riktigt tråkigt.

Nej jag såg nu att jag har fel för mig, alla övriga kort från Amex ger dock tillgång till extrakort för övriga familjemedlemmar.

Ja, det är en viktigt skillnad där. Och det är synd att man inte får göra det på riktigt med SAS EB AmEx.

Idag fick jag utskick från SAS där det erbjöds 10 000 p och halva årsavgiften första året. Åtminstone lite bättre än standarderbjudandet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen