Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Framförallt:
- Ica & Coop
- Bensin på ST1 eller Preem
- Systembolaget

Om man ligger under gränsen i december kan man lägga det som krävs på presentkort på systembolaget tex.

Framförallt:
- Ica & Coop
- Bensin på ST1 eller Preem
- Systembolaget

Om man ligger under gränsen i december kan man lägga det som krävs på presentkort på systembolaget tex.

Preem var ju ingen dum idé.
Antar att man inte har någon rabatt på literpriset?
Har 40 öre litern på Diesel via Granngårdens Agrol kort. Gör ca 7-800 kronor per år i rabatt på en spend på ca 25.000 i soppa.

Fler ideér?

Hur gör ni för att maxa ert användade och poängintjäning på kortet?
Jag kanske kan få några nya uppslag. Nu är det typ maten på Ica, internethandel och hotell.....
Förra året spenderade jag 132.000 och missade således bara med 18.000 kronor. Tror dock inte att jag kommer upp i den summan i år med nuvarande "arbetssätt".
Tycker de kunde gett mig en voucher för lång och trogen tjänst :)

Tanka bilen och Systembolaget.
Betala några räkningar via Betalo.

Bolaget handlar jag typ på två gånger per år. Har nog 30 liter sprit hemma i barskåpet efter alla resor.
Dricker jag Pilsner kan jag lika gärna dricka "Punk-Öl" :)
Bensin får jag nog börja med trots att jag går miste om lite rabatt. Mer värt om man kommer upp til en 2-4-1

Preem var ju ingen dum idé.
Antar att man inte har någon rabatt på literpriset?
Har 40 öre litern på Diesel via Granngårdens Agrol kort. Gör ca 7-800 kronor per år i rabatt på en spend på ca 25.000 i soppa.

Fler ideér?

Till Statoil Extra (Staoils lojalitetsprogram) kan du koppla valfritt betalkort och få 15 öre rabatt per liter, tror de har någon slags introerbjudande också. Eftersom Statoil tar AmEx borde även det fungera.

Hur gör ni för att maxa ert användade och poängintjäning på kortet?

Som konsumerande prylgalning med DINK är det inga större problem. Det är snarare så att man vill hålla tillbaka lite. 150k-gränsen passerades på tok för tidigt i år igen...

Renovera köket eller köp nya möbler till hemmet, IKEA tar Amex.
Vissa Hornbach samt MediaMarkt tar också Amex.

För matköp fungerar det på de flesta Hemköpsbutiker också.

Om du har en partner så är det helt klart det bästa alternativet, min fru har en förmåga att plocka upp oss i 150k rätt snabbt.

Edit: Blev lite otydligt, skaffa ett extra kort som är kopplat till samma konto.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen