Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har brytdatum idag på mitt kort. Poängen brukar ramla in några dagar efter det. Allt från 19:e-27:e har jag noterat.
Förra året var det 25:e som gällde för mars, året före 26:e och ytterligare året före 21:e...

Jag har brytpunkt 14:e.
Enligt American Express hemsida så fördes mina poäng över den 13:e mars, så felet verkar ligga hos SAS.

Nu verkar det som att poängen är på väg in. Jag har fått poäng men texten syns inte ännu. Det brukar ta någon timme innan databaserna har uppdaterats helt...

EDIT: Kollade differensen mot appen som inte hade hunnit uppdateras, och det verkar bara vara 500 poäng, alltså troligtvis en bilhyra.... :(

Vi får väl ge oss till tåls någon dag till dårå...

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Jag säger på skånska, hia er. Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag inte varför man kontaktar SAS eller Amex för att fråga vart poängen tagit vägen, Det är en sak om det dröjer flera veckor innan man fått in det, fast de flesta av oss vet att det ibland kan dröja. Finns det någon på detta forum som blivit utan poäng någon månad?

Jag säger på skånska, hia er. Om jag ska vara helt ärlig så förstår jag inte varför man kontaktar SAS eller Amex för att fråga vart poängen tagit vägen, Det är en sak om det dröjer flera veckor innan man fått in det, fast de flesta av oss vet att det ibland kan dröja. Finns det någon på detta forum som blivit utan poäng någon månad?

Det är ju för att SAS är generellt struliga när det gäller poäng men AMEX är det område som alltid har kommit in i tid (iaf för mig), så när även det börjar strula så blir man ju lite orolig.
Jag förstår egentligen hur det kan strula, men jag börjar misstänka att systemet är mer manuellt än automatiskt.

Jag har faktiskt fortfarande inte fått månadens poäng. Det är det senaste nånsin, har haft kortet i nästan 5 år.

Hur gör ni för att maxa ert användade och poängintjäning på kortet?
Jag kanske kan få några nya uppslag. Nu är det typ maten på Ica, internethandel och hotell.....
Förra året spenderade jag 132.000 och missade således bara med 18.000 kronor. Tror dock inte att jag kommer upp i den summan i år med nuvarande "arbetssätt".
Tycker de kunde gett mig en voucher för lång och trogen tjänst :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen