Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick hjärnsläpp och beställde SAS Amex utan att kolla upp erbjudanden, värning etc... Betalade in 500 spänn i årsavgift idag gjorde jag också. Lite korkat att inte ens stämma av med dom när jag ändå ringde och pratade om andra saker...

Kan väl säga att amex tycker att jag har ett intresant problem med min faktura.

Jag har fått 3 fakturor av dem sen jag skaffade kortet och det är samma fel på alla fakturor. Utestående skuld och belopp att betala är inte samma och det blir varje gång utestående skuld minus 20 kr som det står på fakturan att jag ska betala. Då jag har e-faktura nu kommer det nog för alltid att bli att jag betalar 20 kr för lite varje månad. Det var dock samma fel på första fakturan som var en pappersfaktura jag fick.

Mitt första köp på kortet var på 20 kr så det kanske är därför det blev just det beloppet, men har någon annan varit med om liknande?

Du kan ju alltid lägga in en extra betalning på 20 kr manuellt. Läs om hur du gör på AmEx hemsida.

Känns ju omständigt då det faktiskt är de som gör fel, inte jag.

De sa desutom att om jag betalar 20 kr för lite är det inget problem för det är för litet belopp för att de ska "kräva" in det.

Känns ju omständigt då det faktiskt är de som gör fel, inte jag.
Visst, det kan man väl tycka, fast det är inte krångligare än att lägga in en vanlig räkning i internetbanken manuellt. Brukar för övrigt sköta alla mina inbetalningar så, tycker att jag får lite bättre koll på det sättet.

Själv hade jag nog stört mig tillräckligt mycket på att alltid se den lilla diskrepansen för att göra inbetalningen, men det är ju upp till dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen