Senaste nytt

SAS American Express 2-for-1 brytpunkt

Hmm, jag klarade brytpunkten innan årsskiftet men poängen hann inte registreras som Eurobonus poäng (dom sista fem köpen har ännu inte konverterats). Nu står det:

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 0 kronor du behöver handla för ytterligare 150000 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

Jag gissar att jag klarar brytpunkten retroaktivt - dvs mina köp innan 31/12 registreras och vouchern skickas trots att vi är inne på 2013?

Ja vi lär få svar på frågan. När jag såg fru vikings saldo runt den 20 december bad jag henne låta bli att spendera på kortet.
Snäll som hon är så valde hon att den 31/12 spendera samt, "kompensera" för den tid hon inte shoppat på kortet.

Så den 31/12 finns det inköp på flera olika affären som samtliga var för sig spränger gränsen för 2-4-1 brytpunkten.

Ska bli kul o se om det fungerar? Om det fungerar så ska det bli roligt att se vilket datum som kommer att gälla på vouchern.
Småsurt om det inte fungerat, men så vet alla här vad som gäller!

Jag ringer dom imorgon och frågar. Under början av 2013 borde vi kunna få hit en American Express representant också tycker jag.
Har vid två kontakttillfällen under förra året påtalat att Amex är en av de mer frekventerade trådarna på detta förnäma forum. Vid båda tillfällen har agenten svarat att de skulle framföra det till den avdelning som hanterar sociala media, verkar ju fungera sådär... Vi är nog ganska många som vill veta mera vad det gäller övergripande icke personliga frågor och att få svar i ett sådant här forum skulle väl alltid kännas bättre än "jag mötte Lassie-svar"

Lycka till Björnström!

Ju fler som nämner detta eminenta forum i sin kontakt med Amex ju bättre! Att Björnström dessutom tillhör teamet bakom siten ger kanske ytterligre fördel i att lyckas få hit en representant.

Stämmer nog, dessvärre kommer du snart att inse att utnyttjandet av 2-4-1 kommer ge dig huvudvärk... Det finns inga platser att hitta till populära saker som NYC / SFO...

Toppen