Hörde att inrikesflyget faller ordentligt. Sålde de få aktier jag hade kvarHelt ok jan-siffror
Flygbolaget SAS kämpar för att fylla flygplanen
Hörde att inrikesflyget faller ordentligt. Sålde de få aktier jag hade kvarHelt ok jan-siffror
Flygbolaget SAS kämpar för att fylla flygplanen
Hörde att inrikesflyget faller ordentligt. Sålde de få aktier jag hade kvar![]()
Ändå glad att jag sålt. Jag tror inte alls på samma positiva utveckling under 2019. Tror de har stora utmaningar. Att gå från statlig till mindre statligt kapital kräver mycket mer. Tror det finns mycket att göra i numerär och kostnadsmassa och då är inte juice till maten den största posten.Finns ju många olika trådar denna intervju kan passa i. Ändå intressant läsning, även om man inte äger aktier; tycker jag.
Effektivisering under turbulens: ”Stora förändringar” | Aktiespararna
Sålde för 24,40 så precis i rätt tid och blev en hygglig affär ändå, vilket man får vara nöjd medÄndå glad att jag sålt. Jag tror inte alls på samma positiva utveckling under 2019. Tror de har stora utmaningar. Att gå från statlig till mindre statligt kapital kräver mycket mer. Tror det finns mycket att göra i numerär och kostnadsmassa och då är inte juice till maten den största posten.
Spännande ska följa dig! Bara att gratulera! Haft SAS mest på skoj inget jag tänkt ska lösa min pension@Vera Grattis till vinsten! Största problemet i trading är ju att våga ta vinst/begränsa förluster
Jag gick in med större delen av mina depåers SAS innehav på den stora REAN sommaren 2018, 3-9 augusti. En fantastisk ingång som glatt mig sedan dess. Jag har varit aktiv på tråden efter det och känner att jag har råd att gambla på positivt utfall av Q1-rapporten. Långt ner till Sommarreans nivåer.
Det jag vill se den 27.e februari.
-Bra hedge av fuel i Q3-Q4. Var bra läge för detta i ett antal veckor. Volatilt oljepris och möjligt test igen av $80-nivån under våren bidrar annars till osäkerhet.
-Lägre enhetskostnader i Q1 ex.fuel. Som exempel drar en NEO mindre fuel än den -600 som ersätts men med 50% fler stolar. 180 vs 120. Kabinfaktorn har dessutom varit högre än året innan. Lägre payrolls, lägre avgifter i viktiga CPH mm mm.
-Vinstprognos 2019 på minst 2Msek.
Jag hörde att senaste tiden kraftigt fall på inrikes. Kan klara Q1 men en inbromsning är ett faktum tror jag även om bra en tid till så på nedåtgående på totalen.@Vera Grattis till vinsten! Största problemet i trading är ju att våga ta vinst/begränsa förluster
Jag gick in med större delen av mina depåers SAS innehav på den stora REAN sommaren 2018, 3-9 augusti. En fantastisk ingång som glatt mig sedan dess. Jag har varit aktiv på tråden efter det och känner att jag har råd att gambla på positivt utfall av Q1-rapporten. Långt ner till Sommarreans nivåer.
Det jag vill se den 27.e februari.
-Bra hedge av fuel i Q3-Q4. Var bra läge för detta i ett antal veckor. Volatilt oljepris och möjligt test igen av $80-nivån under våren bidrar annars till osäkerhet.
-Lägre enhetskostnader i Q1 ex.fuel. Som exempel drar en NEO mindre fuel än den -600 som ersätts men med 50% fler stolar. 180 vs 120. Kabinfaktorn har dessutom varit högre än året innan. Lägre payrolls, lägre avgifter i viktiga CPH mm mm.
-Vinstprognos 2019 på minst 2Msek.
Jag tycker SAS gör väldigt mycket rätt numera och har skött sin turn-around på ett snyggt sätt.
Det som oroar mig också är om vi nu troligen går in i lågkonjunktur samt regeringsunderlaget som inte har fått mitt förtroende än. Just flygskatten tror jag numera gynnar SAS men knappast en eventuellt fortsatt tillväxtfientlig politik. Det är många olika viljor och vårbudgeten blir intressant på många sätt.
Detta är faktorer som ju SAS inte heller kan påverka.
Ja business är riktigt bra tycker jag också. En del har service i blodet andra inte. Det är finess det handlar om.@Vera ja de kör på hårt för att minska enhetskostnaden. Fått fantastisk/strålande service faktiskt varje gång i business på long haul men de har t ex skurit ned med en FA i +/-. Det får inte gå för lågt med ambitionerna även längre bak i flyget. En missnöjd kund kan fort förloras.