Knepigt, kan det vara att de sitter med andra onoterade aktier som de kan kvitta förlusten bättre mot?Vilka är det som köper alla aktier som folk vill sälja? Enligt skatteverket så är det inte fördelaktigt att sitta med avnoterade aktier.
Knepigt, kan det vara att de sitter med andra onoterade aktier som de kan kvitta förlusten bättre mot?Vilka är det som köper alla aktier som folk vill sälja? Enligt skatteverket så är det inte fördelaktigt att sitta med avnoterade aktier.
För att kvitta förlusten så måste väl dom sälja sas aktierna?Knepigt, kan det vara att de sitter med andra onoterade aktier som de kan kvitta förlusten bättre mot?
Makulering/inlösen till noll (0) torde ses som en avyttring.För att kvitta förlusten så måste väl dom sälja sas aktierna?
I så fall i ett skede där AFKLM bestämt sig för att de inte vill öka sin ägarandel framöver, och ett majoritet av (de övriga) ägarna fastnar för det alternativet att ta in nytt kapital. Så vi pratar inte direkt 2025.SAS på väg till börsen igen?
![]()
SAS öppnar för återkomst till börsen
Tre månader efter en rekonstruktion som tog SAS från börsen och gjorde aktierna värdelösa så öppnar bolaget för att det snart kan vara dags igen. I enwww.dagensps.se
Så märkligt att det blev en övergång till Sky Team när AF-KLM ändå inte har en så stor ägarandel...I så fall i ett skede där AFKLM bestämt sig för att de inte vill öka sin ägarandel framöver, och ett majoritet av (de övriga) ägarna fastnar för det alternativet att ta in nytt kapital. Så vi pratar inte direkt 2025.
Jag gissar att det var viktigt för övriga ägare att få in en "industriell" ägare (alltså en annan stor branschaktör), och alliansbytet var väl en del av vad AF-KLM krävde för att alls gå in?Så märkligt att det blev en övergång till Sky Team när AF-KLM ändå inte har en så stor ägarandel...
Högst troligt...Jag gissar att det var viktigt för övriga ägare att få in en "industriell" ägare (alltså en annan stor branschaktör), och alliansbytet var väl en del av vad AF-KLM krävde för att alls gå in?
Pengar från IAG och in i Oneworld istället, nästa gång det behövs mer kapital?![]()
Så vitt jag vet: nej. Det blir nog bara årsredovisningar framöver.Har alltid varit intressant att följa SAS siffror varje månad gällande antal pax, beläggning osv. Går det att se detta någonstans nu när de inte är på börsen och ur ch11?