Jag är inte så orolig så jag skaffar ett presentkort på CDON för 11 000kr i panik bara för aktiekursen dippar.Jag växlade in alla mina eurobonuspoäng mot presentkort hos CDON igår, idag bestämde jag mig för att göra ett nytt försök med Miles&More. Deras mastercard verkar ju ha stöd för Apple Pay i alla fall…
Men min högst blygsamma aktiepost i SAS behåller jag, det blir spännande att se vad som händer med den…![]()
Jag växlade in alla mina eurobonuspoäng mot presentkort hos CDON igår, idag bestämde jag mig för att göra ett nytt försök med Miles&More. Deras mastercard verkar ju ha stöd för Apple Pay i alla fall…
Men min högst blygsamma aktiepost i SAS behåller jag, det blir spännande att se vad som händer med den…![]()
Lite OTJag är inte så orolig så jag skaffar ett presentkort på CDON för 11 000kr i panik bara för aktiekursen dippar.
Det finns fler underliggande anledningar såklart, men jag fick inte ut några 11000 kr. Panik vet jag inte heller om det var…Jag är inte så orolig så jag skaffar ett presentkort på CDON för 11 000kr i panik bara för aktiekursen dippar.
Ingen fara för egen del, presentkorten är redan inlösta och paketet är postat
Att just kursen kollapsar känns ärligt talat inte jätteförvånande. Med den gigantiska utspädning som skedde i saknad med emissionen så har ju värdet varit galet högt. På samma sätt som det var i Norwegian efter deras. Folk tittar på kr/aktie och glömmer hur många aktier det finns. Norwegians värde hölls ju uppe på absurda nivåer ganska länge av norska småsparare...
Norweigian satte väl några av bolagen, bla Sverige, i KK. Dock inte en aning hur deras struktur eller vad lagarna säger.Hur fungerar det egentligen med rekonstruktion i koncern.
Om moderbolaget går i rekonstruktion. Kan man få sätta ett dotterbolag i konkurs? I normalfallet kan man väl inte göra det så länge moderbolaget kan stoppa in mer pengar? Men rekonstruktion är ju något annat.
Sätta sgh I konkurs. Eller till och med sätta sas se/no/dk i konkurs och en gång för alla flytta rubbet till link/connect.
Nu tror jag inte man kommer göra det, mycket pga ägarna, men är det ens möjligt?
Vilka bolag äger de flygplan man har tex, och slots och sådant? De kapitalvärdena vill man ju inte ha i en del som sätts i konkurs..