Senaste nytt

SAS aktier

Går väl att överföra till Coop om KK närmar sig eller? Bra att köra spend med Plat utomlands också. Känns bättre med mer MR just nu och sitter redan på 550k EB.Nu tror jag dock att SAS klarar även detta då andra sliter ännu mer. Vi får hoppas på något positivt. En KK för någon av konkurrenterna istället skulle hjälpa.

Last edited:
Hm ja vi får väl se hur det går. Vinsten för helåret 2018 blev väl 2 miljarder? Jag förstår implikationerna med ett dyrt löneavtal, men har lite svårt att se att konkurs skulle vara nära förestående?

Jag håller med om att det är osannolikt men kostnadsökningarna och konjunkturen kan snabbt leda till ett sämre finansiellt läge. Miljardförlust bara nu i Q2.

Ny artikel ikväll på temat. Det blir intressant framöver.

– Kan bli tidenes verste sommer for flyselskapene - MinE24

B97EE31B-922F-4855-B037-22849032F595.jpeg

Svårt att se en konkurs i detta läge.
Dock tungt Q2 utfall.
Mer sannolikt i så fall justeringar i ägarfördelningen.

Hm ja vi får väl se hur det går. Vinsten för helåret 2018 blev väl 2 miljarder? Jag förstår implikationerna med ett dyrt löneavtal, men har lite svårt att se att konkurs skulle vara nära förestående?
Var inte mycket av denna vinsten relaterat till "engångsinkomster", det såldes väl slottar på LHR och annat, eller var det tidigare år?

@adhoc76 Oavsett inte mycket kvar av förra räkenskapsårets vinst och då återstår mycket av strejknotan. Vi är många som fortsatt väntar på stora belopp.

Verkligen tråkigt detta. :(

0B0563A0-4422-40EC-9C2D-1703DDBFFF1C.jpeg

Last edited:
Helt rätt. Menar bara att i botten har verksamheten rört sig i rätt riktning. Om det räcker långsiktigt vet inte jag.

2015 och 2017 såldes slots på LHR. 2017 var värdet 660 mnkr för denna försäljning.

Toppen