Senaste nytt

SAS aktier

M.K

Medlem
@Vera Stay away är fortsatt mitt enkla råd. Den stora rean är inte här än. Tveksamt om läget infinner sig på kort sikt. Jag sitter sedan några månader tungt på andra sidan i oljesektorn som går mycket bra och jag tror på att olja testar $80 innan det är dags för större vinsthemtagningar där.

Vad gäller SAS tynger både oljepris, konkurrens och tunga nödvändiga investeringar resultatet. Det oroar mig som sagt med eventuella kraftiga löneökningar för piloterna som då troligen ger spridningseffekter i SAS. Antagligen fler Neos till SAS Ireland vid ett sådant utfall för att dämpa effekten. Svenska regimen och medias särsvenska propaganda mot flyget gör helt säkert sitt i år också innan deras nästa miljöångest ska säljas in till folket. Jag tror dock bara svenskarna orkar med tåg en semester. ;)

Jag återkommer om jag anser att sommarrean ger läge i år! Ingång på 16-nivå ( igen) hade kanske kunnat vara trevligt. :)
 
Last edited:

Vera

Medlem
@Vera Stay away är fortsatt mitt enkla råd. Den stora rean är inte här än. Tveksamt om läget infinner sig på kort sikt. Jag sitter sedan några månader tungt på andra sidan i oljesektorn som går mycket bra och jag tror på att olja testar $80 innan det är dags för större vinsthemtagningar där.

Vad gäller SAS tynger både oljepris, konkurrens och tunga nödvändiga investeringar resultatet. Det oroar mig som sagt med eventuella kraftiga löneökningar för piloterna som då troligen ger spridningseffekter i SAS. Antagligen fler Neos till SAS Ireland vid ett sådant utfall för att dämpa effekten. Svenska regimen och medias särsvenska propaganda mot flyget gör helt säkert sitt i år också innan deras nästa miljöångest ska säljas in till folket. Jag tror dock bara svenskarna orkar med tåg en semester. ;)

Jag återkommer om jag anser att sommarrean ger läge i år! Ingång på 16-nivå ( igen) hade kanske kunnat vara trevligt. :)
Lite stökigt på Oljesidan har jag förstått. Det där med raffinaderier är en kunskap för sig har jag blivit medveten om och en Trump som verkar minst lika okunnig som jag i ämnet.... Tack för tips.
 

011430121

Medlem
SAS aktien dyker idag, just nu ner med 5,25%


ACD05552-79B0-4328-B1E2-665F5A88C57D.png
 

mha321

Medlem
Dessutom sänker HSBC riktkursen från 26 till 16 idag, vilket sannolikt spelar in då de andra nyheterna inte är dagsfärska.

Torsdagens alla nya aktierekar | Placera
Sannolikheten är väl rätt stor att dessa är relaterade - beslutet från svenskt näringsliv och hsbc riktkurs.

Troligen inte just de kortsiktiga pengarna som de nu inte går, utan det faktum att svenskt näringsliv anser att sas har tecknat ett avtal som är för dyrt och fördelaktigt för piloterna.
 

M.K

Medlem
@palmen Jag hoppas piloterna är nöjda med sin pyrrhusseger. Det ser fortsatt nattsvart ut med fallhöjd trots att aktien snart är nere på femårslägsta. Jag ska läsa rapporten mer noga ikväll efter allt jobb men Stay away gäller fortsatt känner jag.

Det lär bli ännu en dålig rapport 11:e juni igen. Två dagar med strejk och sämre kabinfaktor veckorna efter pga strejken dessvärre. Dessutom sämre konjunktursiffror idag.
 
Toppen