Senaste nytt

SAS aktier

+50% sen i maj. Går och funderar på om det är köp eller sälj-läge. Vad säger ni andra?

Satsningarna på nya linjer är ju inte klar fullt ut och bolaget kommer att fortsätta växa samtidigt som kostnaderna minskar med yngre personal, nya kollektivavtal, lägre bränslepriser och nya effektivare flygplan.

Samtidigt så hårdnar konkurrensen och man kanske ska säkra vinsten redan nu.

+50% sen i maj. Går och funderar på om det är köp eller sälj-läge. Vad säger ni andra?

Satsningarna på nya linjer är ju inte klar fullt ut och bolaget kommer att fortsätta växa samtidigt som kostnaderna minskar med yngre personal, nya kollektivavtal, lägre bränslepriser och nya effektivare flygplan.

Samtidigt så hårdnar konkurrensen och man kanske ska säkra vinsten redan nu.

finns såklart inget facit. Jag kommer iallafall inte sälja mina i nuläget. Jag tycker det bara känns bättre och bättre.

SAS PREF har varit rätt starka sista veckorna och gått upp från nivå teckningskurs (500:)
till ca. 530:-. Kvartalsvis utdelning om 12,50 dvs. SEK 50:-/år, viket (10%) får anses vara
skapligt. Risker finns, precis som med alla aktier..

I dag klockan 08.00 kommer delårsrapport, blir intressant att höra hur SAS satsning på långlinjerna går, sedan se hur marknaden reagerar på rapporten.

Nyckeltal:

Klart bättre resultat än Q1 2014/15. Alltjämt en förlust dock. Oljepriserna lyfts fram.

upload_2016-3-8_8-32-38.png

Toppen