SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Så här till exempel, som i Aer Lingus A321LR:

upload_2019-11-15_13-5-20-jpeg.99914

palmen skrev:1 toalett för 22 business-säten är väl dock i minsta laget? Nu är det 2 toaletter för 32/40 passagerare. Kan bli ordentligt med kö när alla ska göra sig iordning på morgonen innan landning.Klicka för att utvidga...
Det kanske blir en toalett i bakre delen av business-kabinen också? Spännande att se...

NotRyan skrev:Det kanske blir en toalett i bakre delen av business-kabinen också? Spännande att se...Klicka för att utvidga...

Finns det någon A320 eller 737 med sådan konfiguration?

Ser att både TAP och Aer Lingus har endast en toalett i C på sina 321LR.

Vore trist om man betalat billigt för sin Go Light-biljett och blir störd av kissnödiga Business-resenärer som köar i gången för de bakre toaletterna.

Finns nog en toalett för besättningen ombord.

Vissa A321 har två toaletter fram vill minnas att det har funnits på några BA kan ha varit de som kom från BM, en på vanliga stället direkt bakom cockpit, samt en där SAS hade sin toalett förut, rad 1 A-C

Säg att varje passagerare besöker toaletten 3 minuter på morgonen, är den upptagen i nästa 70 minuter.

B380-9 XWB skrev:Finns det någon A320 eller 737 med sådan konfiguration?Ser att både TAP och Aer Lingus har endast en toalett i C på sina 321LR.Vore trist om man betalat billigt för sin Go Light-biljett och blir störd av kissnödiga Business-resenärer som köar i gången för de bakre toaletterna.Klicka för att utvidga...
American Airlines har en toalett mellan First och Business på sina A321 transcontinental, så visst finns det. Om jag inte missminner mig så hade SAS en toalett där i området på sina befintliga A321 innan en tidigare ombyggnad.

NotRyan skrev:American Airlines har en toalett mellan First och Business på sina A321 transcontinental, så visst finns det. Om jag inte missminner mig så hade SAS en toalett där i området på sina befintliga A321 innan en tidigare ombyggnad.Klicka för att utvidga...
Den låg där 9 A-C ligger idag, även LH hade en toa där

SAS är väl det enda bolag som kommer att ha 3 klasser? Aer Lingus, Tap, Jet blue har Business+ ekonomi

Air Astana har några rader med 3+3 ekonomisäten med extra benutrymme, som de kallar premium

Homer skrev:SAS är väl det enda bolag som kommer att ha 3 klasser? Aer Lingus, Tap, Jet blue har Business+ ekonomiKlicka för att utvidga...

American har tre klasser i form av First, Business och Economy varav dessutom några rader ekonomi har lite extra benutrymme (som inte är en separat klass)

AABack2ARN skrev:American har tre klasser i form av First, Business och Economy varav dessutom några rader ekonomi har lite extra benutrymme (som inte är en separat klass)Klicka för att utvidga...

Dessa A321T är bästa inrikesresan i USA. Har åkt JFK-LAX några gånger med dessa. Superb både i Business och First. T.o.m markservicen på JFK känns väldigt bra måste jag säga.

End of OT

AABack2ARN skrev:American har tre klasser i form av First, Business och Economy varav dessutom några rader ekonomi har lite extra benutrymme (som inte är en separat klass)Klicka för att utvidga...

Jag avsåg, som titeln, säger, A321LR.

Fast A321Neo, LR och XLR är väl samma plan med olika antal och storlekar på bränsletankarna.

AA:s A321Neo har väl inte 3 klasser, om man inte räknar Main Cabin Extra som en klass?

Några LR har de väl inte och XLR är har de beställt men inte fått ännu...

Boston.... jag sitter ju och väntar på att det ska annonseras något nytt roligt som Kanada.

Eller att planet som frigörs ska gå till Sydkorea.

Atom skrev:Eller att planet som frigörs ska gå till Sydkorea.Klicka för att utvidga...
Det finns väl igen maskin att frigöra, Boston flygs för närvarande inte under vinter säsongen oktober-mars

Kan även tas någon A340 ur trafik.

Det kommer ju även A350, vi får väl hoppas att SAS snart berättar om hur de planerar långlinjerna framöver.

Blir det Stockholm-Tokyo till OS. SAS sponsrar ju de Skandinaviska ländernas förbund.

Jätte OT Sverige tog ledningen med 1-0 mot Rumänien

011430121 skrev:Det finns väl igen maskin att frigöra, Boston flygs för närvarande inte under vinter säsongen oktober-marsKan även tas någon A340 ur trafik.Det kommer ju även A350, vi får väl hoppas att SAS snart berättar om hur de planerar långlinjerna framöver.Blir det Stockholm-Tokyo till OS. SAS sponsrar ju de Skandinaviska ländernas förbund.Jätte OT Sverige tog ledningen med 1-0 mot RumänienKlicka för att utvidga...
340orna kommer mest troligt fasas ut när 350 sätts i tjänst.

Back