Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Lauda 777

Medlem
Trevligt att dom skriver "otroligt väl anpassad till den skandinaviska"... Inte bara Danmark alltså. Och kul att Kanada näms!

Hoppas det blir fler än 3 på sikt, känns ju som om det skulle finnas underlag för en hel del direktlinjer.
 

apknug

Medlem
Trevligt att dom skriver "otroligt väl anpassad till den skandinaviska"... Inte bara Danmark alltså. Och kul att Kanada näms!

Hoppas det blir fler än 3 på sikt, känns ju som om det skulle finnas underlag för en hel del direktlinjer.
Skrivningen kan tyvärr kanske mer ha att göra med att flygbolaget "är" skandinaviskt än vart långlinjer placeras. Trenden att långlinjer går tillbaka till cph är tyvärr inte bruten iom detta mer befäst.

Men hoppet är det sista som lämnar oss! Så tummarna hålls!
 

Berglund

Medlem
Kanada, mellanöstern och Indien har nämnts av SAS själva hela tiden och jag tolkar det mer som exempeldestinationer baserat på lämplig distans för planets räckvidd än faktiska förslag/planerade rutter.
 
Jag tycker att detta låter ganska bra. Visst, pga resepolicy så får väl jag fortsätta att kuska runt i GO, men för dem som får resa lite "finare" tror jag att det kan bli ganska fint. PLUS låter väl kanonbra att sitta i en 2+2 konfiguration. Och ensamma säten på varannan rad i business låter inte heller så dumt.
 

palmen

Moderator
1 toalett för 22 business-säten är väl dock i minsta laget? Nu är det 2 toaletter för 32/40 passagerare. Kan bli ordentligt med kö när alla ska göra sig iordning på morgonen innan landning.
 

aikelo

Medlem
Lär bli 7 rader om man tolkar texten ovan med 2-2, 1-1, 2-2, 1-1, 2-2, 1-1, 2-2 som config.
Ska bli spännande när man vet lite mer om hur allt blir ombord, känns åtminstone som helt rätt väg att gå med dessa lite mindre plan
Hur ser den lösningen ut på med tanke på denna text?

"Airbus A321LR är ett narrow body-plan med en mittgång"
 
Toppen