Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

Är det inte stolarna på dessa maskiner som man menar ska vara så mycket bättre/bredare/skönare? Var ju bara någon vecka sedan man skickade ut ett mail om det.
"Mycket" bättre är nog bara reklamavdelningen :) (och nej, de är inte 30 tum breda, det var felskrivning)

Men det är ju ett antal personer här i tråden som tycker de är bättre än de gamla - jag själv tycker helt klart det var en förbättring. Men uppenbarligen inte alla, så som alltid beror det på vem man är.

Jag känner lite både och där. När jag först sätter mig i stolen så känns den rätt hård, men när suttit en stund så känns det bättre, och när jag kliver upp ur den efter en timma så har jag betydligt mindre träsmak än av de gamla stolarna.

Måste verkligen flygbolag certifiera WiFi-lösningar!? Det borde väl redan vara gjort av leverantören kan jag tycka...

Kanske lite OT men svar på din fråga på semigrekiska: Om du använder en förcertifierad modul med inbyggd antenn där alla ledningsbundna tester och strålade tester redan körts behövs det inte nej. Om så inte är fallet måste en wifiprodukt alltid certifieras.

Testade nyligen min första A320NEO. Inredningen kändes fräschare det går inte att förneka men på 1D saknar jag den lilla "inbuktningen" för fötterna som 737orna har. Jag kände något i ryggen som jag tror var passageraren på 2Ds knän utan att fälla stolen men jag tror också att personen var ganska lång. Överlag tyckte jag stolen var helt ok.

Visst var planet betydligt tystare men det kompenserades av att det var ett flygande dagis så nu hörde jag barnskriken från åtminstone 10 rader bak i kabinen men allra mest från de två som satt på andra sidan gången.

Däremot funderar jag på hur SAS resonerade när de inte beställde plan med någon form av IFE om inte annat för att visa flygkartan på? Är det så otroooooligt mycket dyrare att få sådan utrustning installerad? Och vill man använda planen på charterflyg/semesterflyg skulle det väl vara perfekt att använda de skärmarna för att kränga skattefria varor, visa serier, säkerhetsgenomgången och kartan...

Testade nyligen min första A320NEO. Inredningen kändes fräschare det går inte att förneka men på 1D saknar jag den lilla "inbuktningen" för fötterna som 737orna har. Jag kände något i ryggen som jag tror var passageraren på 2Ds knän utan att fälla stolen men jag tror också att personen var ganska lång. Överlag tyckte jag stolen var helt ok.

Visst var planet betydligt tystare men det kompenserades av att det var ett flygande dagis så nu hörde jag barnskriken från åtminstone 10 rader bak i kabinen men allra mest från de två som satt på andra sidan gången.

Däremot funderar jag på hur SAS resonerade när de inte beställde plan med någon form av IFE om inte annat för att visa flygkartan på? Är det så otroooooligt mycket dyrare att få sådan utrustning installerad? Och vill man använda planen på charterflyg/semesterflyg skulle det väl vara perfekt att använda de skärmarna för att kränga skattefria varor, visa serier, säkerhetsgenomgången och kartan...
Tycker också att det är ett märkligt beslut... IFE-boxen finns ju där på golvet och äter utrymme...

Toppen