Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Lauda 777

Medlem
SE-RSC har nu lämnat SAS. Avregistrerades från svenskt register igår, exporterad till Caymanöarna.
Det här är ju deppigt. Andra bolag rafsar åt sig alla plan dom kan, såg igår att Air India tar över en drös av Deltas 777or. Hade man inte kunnat förtäta dom och flyga mer charter? Svårt iofs med Sas ersättningsnivå....
 
Last edited:

fcx

Medlem
Nu har SAS börjat att skicka ut "julklapparna" till sina resenärer.

LAX i februari ombokad till A330
SFO i april ombokad till A330 (med med ny trevligare tidtabell. Avgång 1635 från CPH och 21:05 från SFO).
LAX i september ligger kvar med A350

Jag trodde att det var just LAX/SFO som skulle behålla A350, för inte behöver man väl 4 maskiner för att flyga till Kina en gång eller två i veckan?
 
Det här är ju deppigt. Andra bolag rafsar åt sig alla plan dom kan, såg igår att Air India tar över en drös av Deltas 777:eek:r. Hade man inte kunnat förtäta dom och flyga mer charter? Svårt iofs med Sas ersättningsnivå....
Håller med, det är oerhört tråkigt! Men om alternativet är konkurs och att SAS inte finns kvar så är valet lätt... Får hoppas SAS kommer ut starkare på andra sidan och skaffar tillbaka dem vid ett senare tillfälle.
 

Lauda 777

Medlem
Nu har SAS börjat att skicka ut "julklapparna" till sina resenärer.

LAX i februari ombokad till A330
SFO i april ombokad till A330 (med med ny trevligare tidtabell. Avgång 1635 från CPH och 21:05 från SFO).
LAX i september ligger kvar med A350

Jag trodde att det var just LAX/SFO som skulle behålla A350, för inte behöver man väl 4 maskiner för att flyga till Kina en gång eller två i veckan?
Kan vara så att Tokyo är på väg tillbaka, det är en riktigt lång tur så länge Ryssland håller på och krigar.
 

KalleSus

Medlem
Nu har SAS börjat att skicka ut "julklapparna" till sina resenärer.

LAX i februari ombokad till A330
SFO i april ombokad till A330 (med med ny trevligare tidtabell. Avgång 1635 från CPH och 21:05 från SFO).
LAX i september ligger kvar med A350

Jag trodde att det var just LAX/SFO som skulle behålla A350, för inte behöver man väl 4 maskiner för att flyga till Kina en gång eller två i veckan?
Att trafikera både LAX och SFO med 350 kräver tre maskiner, eftersom båda linjerna tar drygt ett dygn tur och retur.
Nu flyttar man 350 till CPH - EWR (SK 909/910) och på så vis klarar man av att trafikera två linjer med bara två maskiner.
Tidtabellen ser ut att bli:
CPH - EWR 12.40 - 14.55
EWR - CPH 17.35 - 07.10+1
CPH - LAX 09.35 - 11.35
LAX - CPH 13.50 - 09.30+1

På så vis får man två maskiner "över" som dels kan användas på den ganska tidsödande linjen till Shanghai med två avgångar i veckan, men i praktiken 5 dagars utnyttjande av en maskin - samt en maskin som nödvändig reserv vid service och förseningar.
 
Last edited:

Tobbe.O

Medlem
Håller med, det är oerhört tråkigt! Men om alternativet är konkurs och att SAS inte finns kvar så är valet lätt... Får hoppas SAS kommer ut starkare på andra sidan och skaffar tillbaka dem vid ett senare tillfälle.

Inte att förglömma så finns det två 350 till på order! :) Håller tummar och tår att SAS kan ta emot dessa 2024 och att efterfrågan finns i linjenätet! :)
 

NotRyan

Medlem
Inte att förglömma så finns det två 350 till på order! :) Håller tummar och tår att SAS kan ta emot dessa 2024 och att efterfrågan finns i linjenätet! :)
Jag vet inte hur långt de kommit i produktionsprocessen, men om det går så skulle det inte förvåna mig om man överväger att omvandla de ordrarna till några A321XL eller XLR istället
 
Toppen