Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

apknug

Medlem
Har en resa bokad till Chicago i september som skulle flygas med A350 men som i tisdags blev ändrad till A330 :( Verkar inte bli mycket av deras A350 kärror och dom kommer säkert lämnas tillbaka tyvärr. Fina kärror som hade varit perfekta för SAS.
Nä jag sa ju det, SAS CFO var säkert överlycklig när han "fick" alla de här under pandemin......
 

LPC123

Medlem
Nä jag sa ju det, SAS CFO var säkert överlycklig när han "fick" alla de här under pandemin......
Nej timingen var den sämsta ever. Trist ändå att dom inte löser det för planen är riktigt fina och betydligt bättre än a330 ur passagerar synvinkeln. Sen vet jag inte ur frakt etc hur dom står sig. Flög till NY i höstas med SAS a350 och har öven flugit SQ och tycker det är stor skillnad mot a330.
 

Tobbe.O

Medlem
Har en resa bokad till Chicago i september som skulle flygas med A350 men som i tisdags blev ändrad till A330 :( Verkar inte bli mycket av deras A350 kärror och dom kommer säkert lämnas tillbaka tyvärr. Fina kärror som hade varit perfekta för SAS.

Fast det finns inget besked om att de levererade maskinerna faktiskt kommer att lämna. Däremot de två kvarvarande leveranserna hänger väl mera löst.

SAS har nu fem av sex 350 i trafik! :)
 

Tobbe.O

Medlem
SE-RSF är ute och motionerar! ;) Ska enligt källa troligen agera reservmaskin från Midsommar och framåt! :) Skulle så vara fallet så är alla sex A350 i trafik! :)

Screenshot_20220620-135155_Flightradar24.jpg
 
Toppen