Senaste nytt

SAS A340-300 återuppstår ?

MeddanSwe

Medlem
Fortsätt ringa, förr eller senare lär en vettig person svara. Det du beskriver låter som att de hittar på egna regler för att bli av med samtalet.

Tack @palmen! Då fortsätter jag att ligga på, misstänkte att jag borde ha möjlighet att byta flighter sett till vad som skrivits tidigare i tråden. Återkommer med slutresultat!
 

MeddanSwe

Medlem
Tack @palmen! Då fortsätter jag att ligga på, misstänkte att jag borde ha möjlighet att byta flighter sett till vad som skrivits tidigare i tråden. Återkommer med slutresultat!

Update från min sida. Ringde imorse och såg att de öppnat upp bonusplatser på direktflyget ARN-EWR. EWR-ARN fanns det fortfarande inga bonusplatser på.

Agent #3 svarar och har dålig attityd men bokar in mig på direktflyget som det fanns bonusplatser på. Frågar försiktigt om det går att boka om mig till direktflyget på hemresan och hon säger direkt att det går att boka om till både det ena och det andra. Behövde inte ens fråga om J-klass utan hon visste vad hon gjorde och kunde göra. Hade inte några som helst förhoppningar på att få igenom det med den attityden hon visade, men det löste sig!
 

palmen

Moderator
Update från min sida. Ringde imorse och såg att de öppnat upp bonusplatser på direktflyget ARN-EWR. EWR-ARN fanns det fortfarande inga bonusplatser på.

Agent #3 svarar och har dålig attityd men bokar in mig på direktflyget som det fanns bonusplatser på. Frågar försiktigt om det går att boka om mig till direktflyget på hemresan och hon säger direkt att det går att boka om till både det ena och det andra. Behövde inte ens fråga om J-klass utan hon visste vad hon gjorde och kunde göra. Hade inte några som helst förhoppningar på att få igenom det med den attityden hon visade, men det löste sig!
Skönt att det löste sig, trist bara att man behöver ringa flera ggr för att få igenom sina rättigheter. Alla kan vi ha en dålig dag, men hon kunde sitt jobb utmärkt åtminstone.
 

marbe166

Medlem

Homer

Medlem
SAS har gått ut i media och sagt att de ställer in alla flyg till Tokyo (oklart hur länge) men att flygningarna till Shanghai kommer att gå med en teknisk mellanlandning i Baku.
Sibirienkorridoren till Asien stängd – så påverkas flygtrafik - DN.SE

står ju på deras hemsida precis som jag påpekade några poster tidigare
SAS A340-300 återuppstår ? | Sida 12 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
inte alls oklart hur länge

Due to the closure of Russian airspace, SAS has decided to pause all flights between Denmark and Japan until 2 May 2022.
 

AtleFlyg

Medlem
Update från min sida. Ringde imorse och såg att de öppnat upp bonusplatser på direktflyget ARN-EWR. EWR-ARN fanns det fortfarande inga bonusplatser på.

Agent #3 svarar och har dålig attityd men bokar in mig på direktflyget som det fanns bonusplatser på. Frågar försiktigt om det går att boka om mig till direktflyget på hemresan och hon säger direkt att det går att boka om till både det ena och det andra. Behövde inte ens fråga om J-klass utan hon visste vad hon gjorde och kunde göra. Hade inte några som helst förhoppningar på att få igenom det med den attityden hon visade, men det löste sig!


Löste sig inte för mig först men ringde om igen till en annan agent och fick till det dagen innan istället... Inte optimalt men fungerande. Ändå tur att man såg det och ringde för bonusplatser försvann hej vilt sa dem då mailet gick ut precis då och det ringde som attan efter det.
 

Berlinkid

Medlem
Läser med stor häpnad i tråden då jag precis upptäckte att mitt bonusflyg (business) i april till Chicago ställts in och bokats om till ett via Copenhagen - med endast handbagage! Say what?

Inte heller nöjd med det nya sittplatsvalet som jag inte verkar kunna ändra själv.

Har inte fått något meddelande alls vad jag kunde hitta. Varken på sms eller mail.

Det kan alltså betyda att flyget ställs in helt och hållet?

Vad kan/bör man göra?
 
Last edited:
Toppen