Senaste nytt

SAS A340-300 återuppstår ?

8 april ORD-ARN nu A340 och säljs inte längre. Verkar som SAS ställt slutat sälja alla direktflyg ORD-ARN tom 9 april följt av enstaka avgångar under april och sen dagliga flyg från 1 maj enl Google flights.

Är det någon som fått till ombokning från ORD-ARN till återresa från LAX istället (på SAS-bonus biljett med inställt avgång)?

Samma sak här. ORD-ARN 17APR blev plötsligt till A340. Var dock snabba och hittade bonusplatser via CPH 18APR.

8 april ORD-ARN nu A340 och säljs inte längre. Verkar som SAS ställt slutat sälja alla direktflyg ORD-ARN tom 9 april följt av enstaka avgångar under april och sen dagliga flyg från 1 maj enl Google flights.

Är det någon som fått till ombokning från ORD-ARN till återresa från LAX istället (på SAS-bonus biljett med inställt avgång)?
Jag kunde ändra hemresa från SFO till LAX på award. Om det även går från ORD låter jag vara osagt, samt att du behöver hitta en väldigt kompetent agent också som godtar detta. Jag fick nej ett antal ggr till en början.

Nu fick vi ändring från LAX - nu med A340 som inte finns. Väntar på att SAS isåfall bokar om oss till annat datum hem, det kan de inte kräva att alla passagerare gör. Denna flight går att boka på hemsidan. Är den 17:e maj

D79C39A1-5B4E-46E3-B180-D49AFA39D4EA.png

Last edited:
Är det någon som fått meddelande om inställt flyg till Japan under mars/april?
Det är ju står ju tydligt på deras hemsida att det att det inte kommer att gå några flyg.

Jag har en bokning till Japan om snart 2 veckor, men har fortfarande inte fått något meddelande,
fast passerar de 14 dagars gränsen kommer de väl att skylla på extraordinära omständigheter

Due to the closure of Russian airspace, SAS has decided to pause all flights between Denmark and Japan until 2 May 2022.
COVID-19 updates - Travel and service updates | SAS

Är det någon som fått meddelande om inställt flyg till Japan under mars/april?
Det är ju står ju tydligt på deras hemsida att det att det inte kommer att gå några flyg.

Jag har en bokning till Japan om snart 2 veckor, men har fortfarande inte fått något meddelande,
fast passerar de 14 dagars gränsen kommer de väl att skylla på extraordinära omständigheter

Due to the closure of Russian airspace, SAS has decided to pause all flights between Denmark and Japan until 2 May 2022.
COVID-19 updates - Travel and service updates | SAS

Inget meddelande för mig heller , har resa till Tokyo i mitten på april och den har varit A340 ett bra tag nu

Jag har bokning CPH-HND under påsken (revenue). A340 rätt så länge. Ingen information från SAS. Som vanligt hävdar kundtjänst att flygningarna inte är officiellt inställda, alltså medges ingen ombokning!

Nu fick vi ändring från LAX - nu med A340 som inte finns. Väntar på att SAS isåfall bokar om oss till annat datum hem, det kan de inte kräva att alla passagerare gör. Denna flight går att boka på hemsidan. Är den 17:e maj

Visa bifogad bild 126801

Jag har en A340 på min flight nu i mars om 20 dgr... Så får se vad som händer... Är inte speciellt flexibel i dagar att resa så hoppas det byts till A350 eller A330 åtminstone.

Jag har bokning CPH-HND under påsken (revenue). A340 rätt så länge. Ingen information från SAS. Som vanligt hävdar kundtjänst att flygningarna inte är officiellt inställda, alltså medges ingen ombokning!
Suck… dom hade ju kunnat skriva på info sidan vad som händer för de med bokade resor istället för bara ”vi ställer in”

Jag köpte mina biljetter innan 11 oktober 2021 så jag kan avboka mot en SAS Travel Voucher på hela beloppet men vill helst slippa ett till presentkort och få pengar istället men det känns omöjligt

Toppen