Senaste nytt

SAS 737 till Boston

Vet inte vad som är värdelöst med denna? Åkte den i Business tur och retur för lite drygt 1 månad sedan och det var inget fel alls. Utresan är topp 5 alla kategorier av flygning jag gjort (bästa crew jag haft ombord på en flygning).

Sätena i Business är ju inte de senaste men fungerar utan problem en dagflygning. Nattflygningen hem fick jag ändå 4 timmar sömn på och det tycker jag är ett gott betyg på en 6½h flight.
Om jag kommer ihåg rätt är det drygt 1 år kvar på leasingperioden, vad som händer efter det har det itne rapporterats något om, men jag hoppas planet blir kvar i alla fall. SAS har inga andra plan att sätta in till Boston och tycker det fungerar bra för en startup på en lite tunnare linje innan man eventuellt sätter in ett större plan framöver

Jag håller med helt.
Flög hem från Boston med den i maj och var supernöjd.
Tyckte att jag satt alldeles utmärkt trots de äldre sätena. Och även jag var väldigt nöjed med crew.

Förstår inte alls varför det skulle vara något värdelöst här. Och gillar ju att det går att ta sig till Boston så enkelt då det är en oerhört trevlig stad. Och Norwegian är naturligtvis inget alternativ.

Jag hoppas att få till en resa igen i sep 2017 till Boston med denna maskin (om nu SAS förlänger hyrtiden).
Kändes surt att missa en Patriot-match med någon timme senast, men i sep 2017 då jäklar :)

Vet inte om det här blir rätt tråd, men en fråga - hur stor skillnad är det att åka detta plan i vanlig go klass jämfört med SAS till New York?
Läser att turbulens kan kännas mer. Om man tycker turbulens är obehagligt i vanliga fall, går den här sträckan bort då?
Ska till Boston i juli och vill helst slippa New York.

Kanske testar då. Alternativet att flyga till New York och bila till Boston känns onödigt när det går att flyga direkt från Köpenhamn.
Tack för svar!

Vet inte om det här blir rätt tråd, men en fråga - hur stor skillnad är det att åka detta plan i vanlig go klass jämfört med SAS till New York?
Läser att turbulens kan kännas mer. Om man tycker turbulens är obehagligt i vanliga fall, går den här sträckan bort då?
Ska till Boston i juli och vill helst slippa New York.
Det är lite mindre "rymd" i planet vilket är en skillnad, mer luftigt på en A330 till New York.
När jag åkte för några månader sedan märkte vi inte av någon turbulens alls varken dit eller hem. Det är dock svårt att förutspå om det kommer vara turbulent nästa sommar. Som @agehall skriver är en 737 lite mer känslig för detta än en A330 men ska inte vara några problem även om det kanske känns lite mer.

När jag åkte för några månader sedan märkte vi inte av någon turbulens alls varken dit eller hem.
Näe, det är ju långt ifrån alltid det är turbulens på den sträckan. Värst brukar det väl vara typ runt den här tiden på året då jetströmmarna är som starkast.

Toppen