Senaste nytt

SAS 737 till Boston

Om de fyller den nuvarande B737 (med vinst), de har ett avtal på nuvarande maskinen som de inte kommer ut förrän det löper ut och de inte har en större maskin att stoppa in (om de ens har passagerarunderlaget) varför skulle de avsluta linjen i förtid? Frågan är väl snarare hur det blir när leasingavtalet upphör. Kommer de förlänga avtalet, ersätta den med en A321LR, eller på sikt sätta in en större maskin som blir tillgänglig när A350 börjar levereras? Allt handlar väl om ifall de går plus på linjen eller ej (de kan säkert acceptera en viss förlust just nu eftersom linjen i alla fall ger dem en viss intäkt på en maskin som de har ett leasingavtal de inte kan komma ur just nu. Går linjen med vinst och har en väldigt hög kabinfaktor så finns det väl en möjlighet att de överväger alternativet att uppgradera den till något större på sikt.

Sen förstår jag inte jämförelsen med Norwegian. Det finns inte en chans på jorden att jag skulle sätta mig i en Norwegiankärra på långdistans. Jag har ingen lust att uppleva "the Norwegian experience" och bli Kjosfast ett par dygn eller mer.

Intressant då denna crew är del av outsourcing/wet lease. Mer sådant och lite baser utanför norden så kanske SAS kan Höja sin service nivå. Moment of thruth.
Det var den svenska flygvärdinnan som var absolut bäst ombord, vet inte om hon kommer från SAS eller är del av PrivateAir

Kan varmt rekommendera denna flygtur. Visst, det är lite trängre, men med färre passagerare verkar allt fungera bättre, och framförallt blir köerna till immigrationen mycket kortare.

Det med självklart. Men ett plan med 400 pax på fyller upp immigrationsköerna rätt bra på egen hand, jämfört med SAS småtting med kanske 80 pax?

Det med självklart. Men ett plan med 400 pax på fyller upp immigrationsköerna rätt bra på egen hand, jämfört med SAS småtting med kanske 80 pax?
Ja, men det spelar fortfarande väldigt lite roll. Det är inte ovanligt att CBP drar ner på personal när det är lite trafik, så har du otur är det bara en eller två som jobbar när du kommer.

Därför är det av mycket större vikt vad som landat just innan du ankommer än vilken flygplanstyp du kommer med.

Toppen