Om de fyller den nuvarande B737 (med vinst), de har ett avtal på nuvarande maskinen som de inte kommer ut förrän det löper ut och de inte har en större maskin att stoppa in (om de ens har passagerarunderlaget) varför skulle de avsluta linjen i förtid? Frågan är väl snarare hur det blir när leasingavtalet upphör. Kommer de förlänga avtalet, ersätta den med en A321LR, eller på sikt sätta in en större maskin som blir tillgänglig när A350 börjar levereras? Allt handlar väl om ifall de går plus på linjen eller ej (de kan säkert acceptera en viss förlust just nu eftersom linjen i alla fall ger dem en viss intäkt på en maskin som de har ett leasingavtal de inte kan komma ur just nu. Går linjen med vinst och har en väldigt hög kabinfaktor så finns det väl en möjlighet att de överväger alternativet att uppgradera den till något större på sikt.
Sen förstår jag inte jämförelsen med Norwegian. Det finns inte en chans på jorden att jag skulle sätta mig i en Norwegiankärra på långdistans. Jag har ingen lust att uppleva "the Norwegian experience" och bli Kjosfast ett par dygn eller mer.