Jaha, det är den där snubben som låter sig bjudas av Norwegian på diverse äventyr och låtsas som att det sedan inte finns någon koppling till de bisarrt hyllande resereportagen. Han skulle kanske platsa på BC-redaktionen
Vet inte vad som är värdelöst med denna? Åkte den i Business tur och retur för lite drygt 1 månad sedan och det var inget fel alls. Utresan är topp 5 alla kategorier av flygning jag gjort (bästa crew jag haft ombord på en flygning).
Sätena i Business är ju inte de senaste men fungerar utan problem en dagflygning. Nattflygningen hem fick jag ändå 4 timmar sömn på och det tycker jag är ett gott betyg på en 6½h flight.
Om jag kommer ihåg rätt är det drygt 1 år kvar på leasingperioden, vad som händer efter det har det itne rapporterats något om, men jag hoppas planet blir kvar i alla fall. SAS har inga andra plan att sätta in till Boston och tycker det fungerar bra för en startup på en lite tunnare linje innan man eventuellt sätter in ett större plan framöver
Ja, det är ett mindre plan så det tenderar att bli lite skumpigare. Det är dock inte så att det är totalt kaos ombord medan samma turbulens inte skulle märkas i en 747.Läser att turbulens kan kännas mer.
Det är lite mindre "rymd" i planet vilket är en skillnad, mer luftigt på en A330 till New York.Vet inte om det här blir rätt tråd, men en fråga - hur stor skillnad är det att åka detta plan i vanlig go klass jämfört med SAS till New York?
Läser att turbulens kan kännas mer. Om man tycker turbulens är obehagligt i vanliga fall, går den här sträckan bort då?
Ska till Boston i juli och vill helst slippa New York.
Näe, det är ju långt ifrån alltid det är turbulens på den sträckan. Värst brukar det väl vara typ runt den här tiden på året då jetströmmarna är som starkast.När jag åkte för några månader sedan märkte vi inte av någon turbulens alls varken dit eller hem.