Senaste nytt

SAS 4e A330 i Zurich för uppgradering av kabinen.

011430121

Medlem
Dom ökar ju uppfrekvensen på EWR. Sedan kan man ju spekulera i om inte LANkärran skall fasas ut
Det är en tur i veckan från respektive ARN och OSL, LAN maskinen är hyrd på 6 år, det finns många avställda A340 som många bolag vill bli av med, tror att SAS få dras med LAN maskinen tills 2019/2020
 

Johan Hbg

Medlem
Annars kan den utgå ifrån Skavsta, där finns startbana som räcker. Där regeringsplanet alltid flög hem Anders Borg, så han slapp åka landvägen från Sthlm.
 

JohnBrander

Medlem
Den är bättre menar jag, hade den förra året. Var större skärmar iaf. Och bättre stol i liggande läge. Hoppas nu jag kommer ihåg rätt, men är 95% säker.
Hmm jag var sådär nöjd med LAN kärran för en månad sedan CPH-ORD. Ni säger att den var fully flat men det tänkte inte jag på, tyckte det var vanliga lutningen, kanske var fel på mitt säte? Kändes som stolarna var kortare också, jag kunde inte använda fotstödet. Skärmarna större ja. Jag hade en norsk crew som inte höll samma standard som jag mött tidigare i SAS Business. Toaletterna är värsta ekonomiklass på. Pratade med pursern ombord samt även vid ett senare tillfälle en värdinna på longhaul, bägge rynkade på näsan när jag pratade om kärran. Bägge sa Business är ok, plus och go är hemska och inte bra reklam för SAS.
 

Jonas C

Medlem
Pratade med pursern ombord samt även vid ett senare tillfälle en värdinna på longhaul, bägge rynkade på näsan när jag pratade om kärran. Bägge sa Business är ok, plus och go är hemska och inte bra reklam för SAS.
GO på LAN kärran är väl ändå en uppgradering mot den produkt som finns på övriga flottan. Bättre underhållningssystem och skärm.
 

henkedio

Medlem
Dom ökar ju uppfrekvensen på EWR. Sedan kan man ju spekulera i om inte LANkärran skall fasas ut innan nya destinationer kommer på tal. Tidigast i höst får vi se vad nästa destination kan tänkas bli (tror jag) PVG från ARN, kan det vara något?

Jag vet inte hur du ser på det, men jag är faktiskt lite förvånad att det inte finns underlag för linje till Indien. En otroligt stor marknad och samtidigt kryllar det av IT-indier på Svenska företag.
 
Vi åker business. Hur är business på LAN-kärran jämfört med vanliga business? Har aldrig åkt den.

Flög den idag från Chicago till Köpenhamn. LAN Business var helt ok, påminner om den vanliga SAS Business, men mer fully flat seat (fast inte helt) och större TV skärm. Kändes helt ok, men ingenting jämfört med SAS helt nya kabin som jag flög i Business två dagar tidigare till New York. Det var sweet, ser fram emot att flera flyg blir uppgraderade. :)
 
Toppen