Senaste nytt

SAS öppnar Toronto dagligen mixat från Arlanda och Köpenhamn

F0AF83DC-23C8-4F7D-B172-C3DDF5BFC546.png


Så, detta hände. Fine!
Men.. Detta testcenter ligger då inte på flygplatsen, utan man måste (i mitt fall) ta en taxi för att åka och testa sig. Detta får man givetvis själv stå för. Otroligt dåligt. Jag hade bara knappt ett dygn i Toronto innan jag skulle vidare. Mailet fick jag när jag var på väg in till stan, vilket gjorde att jag fick avsluta min kväll tidigare än planerat för att hinna med detta test.
 

Per A

Medlem
Så, detta hände. Fine!
Men.. Detta testcenter ligger då inte på flygplatsen, utan man måste (i mitt fall) ta en taxi för att åka och testa sig. Detta får man givetvis själv stå för. Otroligt dåligt. Jag hade bara knappt ett dygn i Toronto innan jag skulle vidare. Mailet fick jag när jag var på väg in till stan, vilket gjorde att jag fick avsluta min kväll tidigare än planerat för att hinna med detta test.
Beklagar. Berätta gärna hur det går framöver, när svaret kommer osv.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Visa bifogad bild 133923

Så, detta hände. Fine!
Men.. Detta testcenter ligger då inte på flygplatsen, utan man måste (i mitt fall) ta en taxi för att åka och testa sig. Detta får man givetvis själv stå för. Otroligt dåligt. Jag hade bara knappt ett dygn i Toronto innan jag skulle vidare. Mailet fick jag när jag var på väg in till stan, vilket gjorde att jag fick avsluta min kväll tidigare än planerat för att hinna med detta test.
Suck, vad segt och jobbigt. Inte så lätt att hinna med om man bara är i stan ett dygn. Jag hade dessutom inte tillgång till mina mail när jag var mitt dygn i Toronto så jag hade missat den informationen. Undrar vad som hänt då? Inte blivit ivägsläppt med planet hem?
 
Rapport från gårdagens/dagens SK948:
Maskkravet upphörde i samma stund som boardingen var klar och dörrarna stängts.

Inga menykort delades ut (man fick välja på lax eller ankbröst till förrätt) och kyckling, fisk eller vegetarisk pasta till varmrätt. Till dessert var det paj med grädde eller vaniljsås (oklart vad).

Maskinen som flög sträckan var SE-DMO har fortfarande inte fått sitt Wi-Fi fixat.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Hachans

Medlem
Visa bifogad bild 133923

Så, detta hände. Fine!
Men.. Detta testcenter ligger då inte på flygplatsen, utan man måste (i mitt fall) ta en taxi för att åka och testa sig. Detta får man givetvis själv stå för. Otroligt dåligt. Jag hade bara knappt ett dygn i Toronto innan jag skulle vidare. Mailet fick jag när jag var på väg in till stan, vilket gjorde att jag fick avsluta min kväll tidigare än planerat för att hinna med detta test.

Ja, det är ju en av riskerna man får räkna med. Hela mitt flyg åkte på random testing i Dubai där det kunde ta 48 timmar att få svaret och man får inte lämna hotellet medan man väntar på svar.

Det tog ju bara några timmar, men det är ju risken man tar när man reser nu.
 

JacobGBG

Medlem
Av ren nyfikenhet, vad är det för större affärsverksamhet som håller igång denna linje? Jag förväntar mig något som GOT-LYON som är genombokat av Volvofolk.
 

pswe

Medlem
Av ren nyfikenhet, vad är det för större affärsverksamhet som håller igång denna linje? Jag förväntar mig något som GOT-LYON som är genombokat av Volvofolk.
Rent spontant känns väl Toronto som stad betydligt större än Lyon och inte minst är flygplatsen en stor hub mot både resten av Kanada och andra delar av Amerika. Tror inte det är så specifikt som i fallet med Volvo i Lyon.
 
Inte längre krav på mask ombord! Någon som har flugit efter 1:a okt?


Visa bifogad bild 134095
Innan 1/10 var det bara krav på munskydd vid avstigning i Toronto samt innan dörrarna stängts vid avfärd från Toronto. Så du kan nog förvänta dig en maskfri resa.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Av ren nyfikenhet, vad är det för större affärsverksamhet som håller igång denna linje? Jag förväntar mig något som GOT-LYON som är genombokat av Volvofolk.
Det troliga som gör att denna linje kan hålla på lång sikt är att man matar norra Europa till Kanadas största hubb för vidare transport till i stort sätt hela Nordamerika genom Air Canada.

Att det flygs med A321LR tyder ju på att det inte är en linje som kommer bygga på frakt.

Det blir med andra ord en tänkbar flight för alla som måste göra ett byte i Europa oavsett vad de har för destination. Sen kan man ju dessutom prisa in den så den är x kronor billigare till tex London, Amsterdam, Frankfurt, Paris, Munchen, Zurich än att flyga direktflight och några kommer då välja det billigare alternativet med extra connection när priset styr (vilket det gör för majoriteten av de som flyger privat).
 
Toppen