Senaste nytt

SAS öppnar ny direktlinje till Eilat

Där ser man. Jag bokade ju på F&F så den detaljen om att "måltid ingår" syntes ju inte för mig. Men men.. ska verkligen njuta av den kostnadsfria mackan från min plats på rad 10 haha ;)

• Gilla
Reactions: Gus
Någon som vet om den här linjen återupptas för säsongen 2018-2019? Verkar inte så om man söker lite på SAS-hemsidan.

Min mysigaste sas-flight. Bara pensionärer och väldigt gemytlig och lugn stämning på planet. Häftigt att ses ett sas-plan i öknen också!

Attachments

• 7CE8909D-E72A-43F8-836B-D3E99365677F.jpeg
    7CE8909D-E72A-43F8-836B-D3E99365677F.jpeg
    37,6 KB · Visningar: 393
Jeg kan ikke finne den på sas.no heller. Hadde håpet på at denne ruten ville fortsette og muligens få litt bedre rutetider slik at det er mulig å fly videre til OSL/CPH etter ankomst ARN.

Last edited:
Att döma av beläggningen när vi provade denna i våras (enbart Arlanda till Eilat) så tror jag ingen som var med då hade förväntat sig någon förlängning...men mysigt var det, mycket gott om plats! :)

Ja, det var det jeg trodde. Jeg tror derimot ruten ville gått bra om rutetidene var bedre tilpasset for transfer til OSL/CPH og flere steder i Skandinavia.

Jag förstår absolut vad du menar, då jag själv ofta tjatat om bättre anslutningar från Berlin till SAS-linjer jag inte kunnat ta utan övernattning på Arlanda.
Med detta sagt tror jag inte potentialen är jättestor faktiskt. De som vill dyka på nära håll åker till Egypten där dykningen är mycket bättre, och de som är intresserade av Israel i sig åker till Tel-Aviv.
Eilat är i fast rysk/östeuropeisk hand (ryska funkar bättre än engelska på mängder av ställen) och vi varken såg eller hörde ens ett dussin västerländska turister totalt(!) under våra fyra nätter där. Det var en ganska vanlig semesterort från Skandinavien under 80- och 90-talet men då var inte All-Inclusive och flygbranschen utvecklad - idag ser jag ingen chans för en återkomst för Eilat som "vanlig" destination.
Att en del flyglinjer har startats och att en ny flygplats håller på att byggas, härleder jag direkt till israelisk regionalpolitik, som ger bidrag till bolag för att få dem att prova.

Toppen