Senaste nytt

SAS öppnar ny direktlinje till Eilat

Haha, underbart! "Vad har du gjort i Israel?" "Pratat med dig nyss.."
Skämt åsido: Nä, alldeles för stor risk för seg tidsödande utfrågning. Även utan bagage rekommenderas i allra bästa fall 1,5 h före avgång på TLV, med bagage 3 h.

Tillägg: Problemet är som sagt utfrågning både vid inresa och utresa. Det är ofta bara ett par standardfrågor, men knappast om ensam ung man gör mileage run (galenskaper enligt 99 % av befolkningen..), då kan det mycket väl ta en halvtimme. Jag är också tveksam till vad ExpertFlyer och SAS går på när de godkänner en bytestid på 60 minuter. Har någon någonsin bytt plan på Ovda?

Kanske ett lysande sätt att få en väldgt billig semester. Om man bokat en godkänd anslutning så borde man väl ha rätt att bli ombokad till en senare avgång (antingen en vecka senare med SAS eller med något annat bolag) samt gratis hotell. :)

Kanske ett lysande sätt att få en väldgt billig semester. Om man bokat en godkänd anslutning så borde man väl ha rätt att bli ombokad till en senare avgång (antingen en vecka senare med SAS eller med något annat bolag) samt gratis hotell. :)
Gratis inkvartering på Incarceration Facility 385. Har hört att man blir underhållen dag som natt av personalen. Det har ju blivit populärt med upplevelsesemestrar. Helpension dessutom. Stället saknar dock pool.

Last edited:

Ha! Det tänkte jag inte på, kanske läge att prova...

Vad gäller olämplighet som MR och gränskontrollernas besvärlighet, tar jag ändå hellre Israel än USA, alla gånger. I synnerhet i det worst case det skojas om här.

Av någon anledning kan jag inte bokat till Eilat från Stockholm... Gissar på att det är SK IT....
Screen Shot 2017-10-30 at 18.44.21.png

EDIT: kan hitta biljetter via VIP-sidan dock.

Last edited:
Fick precis mail från SAS, fast vi har ju bara bokat ARN-VDA enkel väg så blir lite osäker på om de slopar Plus på nervägen också eller om vi bara fått ett standardmail? Sedan tycker jag det är lite konstigt att kalla det för "System Error", kan de inte bara erkänna att de glömde bort att kolla provianteringsmöjligheterna i Eilat på en lördag? Eller blev kanske även de i Go lovade en måltid först?

Hello,

We are very much looking forward welcoming you onboard our flight to and from Eilat. Thank you for choosing SAS for your travels.

Due to a system error, you were informed that a meal is included in your fare. As many of you might already know, in short/medium flights we offer coffee and the complimentary and the possibility to buy something to eat in GO and on flights from Eilat we do not offer PLUS. You can read about our service concept in SAS Go here.

However, since we are responsible for this mistake, we will, on this flight, offer you something to eat free of charge, i.e. a sandwich. You will also have the possibility to buy from our Café assortment, both food and beverage.

We do apologize for this system error.
Welcome on-board SAS!

Kind Regards,
SAS Sales and Service

Jag har också bara enkel resa ARN till Ovda (Eilat) bokat, och fick samma mail imorse.

Kan inte minnas att det stått att mat ska ingå, och i vilket fall som helst vet ju jag vad som ingår och inte ingår i Go. Tolkar det som att en macka ingår för alla i Go på resan ner... om inte SAS gjort en "system error" i sitt försök att rätta ett tidigare "system error" haha...

Den som tänkt sig flyga SAS Plus T&R Eilat ska veta att SAS inte erbjuder någon Plusprodukt på hemresan.

"På grund af begrænsede catering-muligheder i Ovda Airport, vil flyvningerne operere som all-economy (SAS Go) fra Eilat til Stockholm. Der er ingen caféer eller forretninger i lufthavnen, og der vil blive begrænsninger i serveringen ombord på flyet."

SAS tvunget til at droppe Plus-service på ny rute - CHECK-IN.dk
Bra att veta! Tack för info!

Toppen