Senaste nytt

SAS öppnar linje till Atlanta 17 juni 2024

SimonXYZ

Medlem
Minimum connection time är 3:30 i Atlanta SK-DL. Jag blev lite förvånad när jag inte kunde lägga på anslutning med connection time 2:40, vilket jag tyckte kändes ganska lagom. Nu har jag ett byte på 3:50, vilket kommer att bli drygt.

Visa bifogad bild 151208
Någon som har hört något om huruvida SAS jobbar aktivt med att se över MCT i ATL?
Just nu SK-DL 3:30. Som jämförelse AF-DL 1:25.
 

palmen

Moderator
Någon som har hört något om huruvida SAS jobbar aktivt med att se över MCT i ATL?
Just nu SK-DL 3:30. Som jämförelse AF-DL 1:25.
Beror ju på vilka terminaler man hamnar på, kan vara så att det krävs den tiden för MCT så som det kommer se ut initialt. Men den dagen SAS är med i skyteam hoppas jag att man mer blir integrerade i närhet till Delta.
SAS kan inte påverka MCT, det är inte de som sätter denna tiden.
 
försökte göra en provbokning i appen men fick bara flypremium rabatten , hittar inga villkor någonstans

Edit : nu hitta jag villkoren på hemsidan , rabatten verkar endast gälla i Go
Låt dina poäng ta dig på nästa resa! Nu får du 20% poängrabatt på bonusresor till Atlanta.

Erbjudandet gäller både enkel och tur- och returresor i SAS Go Bonus. Och som vanligt får barn 2-11 år 50% på poängpriset, även på redan rabatterat pris.

Boka senast 6 maj 2024

Reseperiod: 17 juni – 31 augusti 2024

Poängrabatt: 50% i SAS Go Bonus
IMG_2213.jpeg
 

palmen

Moderator
försökte göra en provbokning i appen men fick bara flypremium rabatten , hittar inga villkor någonstans

Edit : nu hitta jag villkoren på hemsidan , rabatten verkar endast gälla i Go
Låt dina poäng ta dig på nästa resa! Nu får du 20% poängrabatt på bonusresor till Atlanta.

Erbjudandet gäller både enkel och tur- och returresor i SAS Go Bonus. Och som vanligt får barn 2-11 år 50% på poängpriset, även på redan rabatterat pris.

Boka senast 6 maj 2024

Reseperiod: 17 juni – 31 augusti 2024

Poängrabatt: 50% i SAS Go Bonus
Visa bifogad bild 152656
Sjukt bra rabatt, även om det bara är i GO.
 

Gnopps

Medlem
försökte göra en provbokning i appen men fick bara flypremium rabatten , hittar inga villkor någonstans

Edit : nu hitta jag villkoren på hemsidan , rabatten verkar endast gälla i Go
Låt dina poäng ta dig på nästa resa! Nu får du 20% poängrabatt på bonusresor till Atlanta.

Erbjudandet gäller både enkel och tur- och returresor i SAS Go Bonus. Och som vanligt får barn 2-11 år 50% på poängpriset, även på redan rabatterat pris.

Boka senast 6 maj 2024

Reseperiod: 17 juni – 31 augusti 2024

Poängrabatt: 50% i SAS Go Bonus
Visa bifogad bild 152656
Söker man avresa utanför Skandinavien blir det error varje gång
 

ARN01

Medlem
Får en att undra hur bokningsläget är på denna linje. 50% poängrabatt och priser på 3000:- är väl knappast något man går ut med om det är hyfsat bokat. Men som sagt blir väl förhoppningsvis helt annorlunda när man väl är med i Sky Team och det erbjuds bra vidarealternativ med Delta.
 

Hachans

Medlem
Får en att undra hur bokningsläget är på denna linje. 50% poängrabatt och priser på 3000:- är väl knappast något man går ut med om det är hyfsat bokat. Men som sagt blir väl förhoppningsvis helt annorlunda när man väl är med i Sky Team och det erbjuds bra vidarealternativ med Delta.

Det är ett helt nytt beteende som ska vänjas in. Den fylls nog på efterhand som anslutningarna, codeshareavtalen och så blir klara.

Jag hoppas fortfarande på att de kommer skapa någon codeshare med AM från Atlanta exempelvis.
 
Toppen