Senaste nytt

SAS öppnar linje till Atlanta 17 juni 2024

miamiflyer

Medlem
I nuläget finns det bara United Club vid terminal T som du har tillgång till. Men vet inte om du har tillgång till den rent fysiskt eller om du är låst vid din avgångs concourse.

Lufthansa mfl kör från en tredjepartslounge men SAS sysslar inte med sånt.
Alla Concourses är airside på ATL.

Det verkar som att man får justera sina förväntningar. ;-)

Är enorm skillnad på lounger i USA.

När jag flög LH C från ATL så stirrade UC receptionisten en lång stund på mitt boardingkort och suckade "*I guess* you can enjoy the lounge" när hon märkte att det inte gick att neka inträde...

Deras incheckingspersonal är ännu värre. Har undvikit UA ex-ATL sedan dess.

That is a plus of ATL, indeed.

For a very comprehensive look at getting around the terminals/concourses at ATL, check out the following link which really does a good job of covering how to get around at the airport:

A unique feature of ATL is that you can re-clear security after INTL baggage claim at E and F without an onward bp to go back airside. Useful to take the plane train to T if taking MARTA as it doesn't run from F and I don't like taking a 15 minute shuttle ride for that.
 

Carl

Medlem
Både ja och nej men numera håller ivf United minst bra Europaklass. Ivf på de större/hubbarna men mycket möjligt att det ute i landet (och därmed Atlanta) fortfarande är pretsels, och kex men EWR, Chicago och Denver har ordentligt, bra utbud. Var på Denver igår och det var riktigt bra och fräscht. Utbudet till frukosten var riktigt bra med flera varma och kalla alternativ. Var den på A-piren.
Det kan ju även finnas en chans /möjlighet att SAS gått över till Sky team redan i augusti och isf får du söka upp Delta Sky Club.
Om det är något att ha låter jag vara osagt.
 

Claes L

Medlem
Både ja och nej men numera håller ivf United minst bra Europaklass. Ivf på de större/hubbarna men mycket möjligt att det ute i landet (och därmed Atlanta) fortfarande är pretsels, och kex men EWR, Chicago och Denver har ordentligt, bra utbud. Var på Denver igår och det var riktigt bra och fräscht. Utbudet till frukosten var riktigt bra med flera varma och kalla alternativ. Var den på A-piren.
Kan meddela att United Club i ATL är av den "gamla" typen, lite plock mat och pretzels, några typer av öl och vin.
Den är hyfsat liten men ganska fräsch
 

Taggen

Medlem
Passade på att boka in mig så sitter på 4A just nu. Nu skall jag bara hitta ett sätt att ta mig hem på också så än är allt inte spikat men det lutar åt att jag beger mig hemmåt på onsdagen efter två nätter på Kimpton Shane alt. Indigo Midtown. Vi får se. Buckhead verkar ligga så långt bort så det blir det nog inte.
 

guwonder

Medlem
The Waldorf Astoria Atlanta — which was previously Mandarin Oriental —is what I have been fine with. It’s part of Hilton. But the pools are nothing special.
 
Fråga: jag går i tankarna på att boka en T&R till Atlanta med familjen över höstlovet i år, på ditresan är alla sittplatser i ekonomi tillgängliga att boka, men hem är rad 30 och 31 "reserverade", och det är likadant oavsett dag jag väljer att åka hem. Jag är EB Guld ska tilläggas. Har SAS börjat blockera de bästa platserna i ekonomi även för Guld-medlemmar? Varför är de isf öppna för bokning på ditresan alla dagar? Tacksam för input!
1710227027495.png
 

SimonXYZ

Medlem
Minimum connection time är 3:30 i Atlanta SK-DL. Jag blev lite förvånad när jag inte kunde lägga på anslutning med connection time 2:40, vilket jag tyckte kändes ganska lagom. Nu har jag ett byte på 3:50, vilket kommer att bli drygt.

Screenshot 2024-03-12 at 08.02.14.png


AF-DL har 1:25, så förhoppningsvis justeras detta i och med utökat samarbete.
Screenshot 2024-03-12 at 08.08.39.png
 

B79

Medlem
Fråga: jag går i tankarna på att boka en T&R till Atlanta med familjen över höstlovet i år, på ditresan är alla sittplatser i ekonomi tillgängliga att boka, men hem är rad 30 och 31 "reserverade", och det är likadant oavsett dag jag väljer att åka hem. Jag är EB Guld ska tilläggas. Har SAS börjat blockera de bästa platserna i ekonomi även för Guld-medlemmar? Varför är de isf öppna för bokning på ditresan alla dagar? Tacksam för input!
Det ingår bara "standard sittplatser" i Go på longhaul med Guld. Bara Diamant får välja t.ex. sittplats med extra benutrymme.

 
Toppen