Senaste nytt

SAS öppnar linje till Atlanta 17 juni 2024

Jag kan garantera att SAS kommer inte att använda Concourse T bl.a. för att det finns ingen CBP facility där. Istället kommer de att använda Concourse F precis som alla andra intl bolag. I onsdags flög jag från F och såg att de har satt upp SAS-skylten på check in-anslagstavlan.

Om du reser med endast handbagage och har lyckats få boardingkort online kan du ta MARTA till domestic och sedan ta The Plane Train till F. North security har kortaste väntetider för dem som inte har TSA PreCheck. Om man har bagage att checka in så måste man åka en landside shuttle från T till F som tar ca 15 min.

Vid ankomst på Concourse F (endast handbagage) efter customs kan man ta sig airside via TSA utan boardingkort och ta tåget till domestic/T om man vill åka med MARTA eller ta en hotel shuttle då många av dessa har ej rättigheter att plocka upp eller lämna av folk på intl/F.

Tack, det verkar mest logiskt med efter att ha läst lite mer.
Vid ankomst på F med bagage och utan vidare resa så är det bussen som gäller till domestic för MARTA?

Grundanledningen till frågeställningen var vidare flyg med ej genomgående biljett, men det blev så att jag tar en natt på hotell i College Park innan jag fortsätter istället. På hemresan ankommer jag domestic 3h innan sas avgång, så jag antar att det gäller buss från domestic till international för check in.

Tack, det verkar mest logiskt med efter att ha läst lite mer.
Vid ankomst på F med bagage och utan vidare resa så är det bussen som gäller till domestic för MARTA?

Grundanledningen till frågeställningen var vidare flyg med ej genomgående biljett, men det blev så att jag tar en natt på hotell i College Park innan jag fortsätter istället. På hemresan ankommer jag domestic 3h innan sas avgång, så jag antar att det gäller buss från domestic till international för check in.
Precis. Det kan ibland vara kö till bussen på INTL och efter en längre resa brukar jag ta Uber/Lyft istället när jag anländer till den terminalen.

• Gilla
Reactions: srg
1 vecka kvar till premiären! :D

Screenshot_20240610_103528_CPH Airport.jpg

Toppen