Senaste nytt

SAS öppnar linje till Atlanta 17 juni 2024

guwonder

Medlem
In my humble opinion, you seem pretty bitter (which you of course might have a personal cause to). I keep the privilege to see and experience this process being taken to the end first, before taking a stand. My personal appreciation of UA as a partner is not too high after having had SAS Gold for many years working parts of the year in the US.
I am only sort of bitter about DL having led the devaluation wave of miles/award travel across the airline FFP industry. And even that has made me money, so can’t really feel bitter about that either.

After having had many years of DL butter my bread a lot and my being on good terms with many of its senior most corporate execs, managers and internal analysts at its HQ over the years — and that is not as a customer, even as my FFP elite status days started with being a very frequent DL flyer with my daily or double daily weekday runs between DCA and LGA back when DL was close to internationally irrelevant at most of those current DL hubs where SAS is going to have TATL service this year and/or next year —I would like to think I am familiar with how DL does things and what’s in its corporate DNA.

Maybe even most Scandinavians flying SAS to the US on award tickets are not going to connect onwards with DL, but of those who would like to have onward connections, they are going to find DL to be less generous with award availability than UA. And when it comes to CPH-ATL, CPH-MSP, and even CPH-JFK/EWR, those wanting onward award travel on a US partner airline using SAS points are going to run into DL’s award travel pricing games and how DL is far less generous with releasing award space to partner airlines than UA.

If happy visiting ATL, MSP and DTW without onward award flight travel booked using a European airline FFP’s miles/points, then DL being DL won’t hit as hard. But my appreciation for ATL, MSP and DTW as a tourist is such that it would need a car for me to want to not fly onward after a few days (or on most future trips to such DL hubs after the initial one). :D
 
Spontan gissning de bit för bit kommer fasas över till JFK om man får tag i slots.

Jag vet inte hur de styrs efter storlek men i något läge kanske man byter in större flyg på JFK och flyttar de mindre till Newark om det går. Tricket är väl bara när...

Så är det nog. Borde finnas alla skäl i världen att koncentrera New York till JFK. Hela pusslet är nog inte lagt men just nu finns inte en enda anslutning till USA från Stockholm utan två stopp, bortsett från EWR och MIA som flygs direkt.
 

guwonder

Medlem
Ligger redan inne en hel del bra anslutningar från Atlanta vidare med Delta, men även från Boston och LAX. Atlanta och Delta har en fördel i sin enorma trafikvolym. Om marknaden finns kommer säkert Arlanda kunna bära en Atlantarutt åtminstone i säsong. Men frågan är vad de ska göra med tre dagliga till EWR + den nya kapaciteten till JFK?
I think we are seeing that SAS is only growing in love with its “bet on the US to save us” strategy. SAS may thus be more inclined to keep up service to more than just its oldest continuing CPH-US routes and some DL hubs to see how much of it works ok even without UA traffic supporting it too. I personally don’t see how a CPH-SLC could substitute well for CPH-SFO. Maybe CPH-LAX gets a boost since DL does have some connections out of LAX. I wouldn't be surprised if CPH-IAD eventually bites the dust — perhaps it even goes away before CPH-ORD. BOS and JFK are DL hubs of sort, so SAS is going to only get more invested in those routes.

Will CPH-ATL eat substantially into CPH-MIA? Not sure about that, but I would think that CPH-MIA presumably has more O&D demand than CPH-ATL even as there is also Mickey Mouse and all the other alligator-friendly parts of Florida beyond Miami that DL has counted on before with Scandinavia-ATL service.
 

palmen

Moderator
Just nu ser det skumt ut med 75/93/115k poäng när man kollar...
Inte ett dugg konstigt då det är helt vanliga biljetter betalda med poäng, dvs inte award biljetter. Du kan se det då det inte finns någon guldplupp eller genom att dessa biljetter faktiskt ger poäng och har normala avbokningsregler.

Då troligtvis väldigt få biljetter sålts finns alla billiga bokningsklasser kvar, då blir poängpriserna därefter.

Screenshot_20240116_232549_SAS.jpg
 

miamiflyer

Medlem
Jag som bor i Atlanta gillar inte tidtabellen, trafiken är som värst för både in- och utresan. Jag försöker alltid tajma att anlända antigen vid 1PM eller efter 8PM så slipper man bilköerna.

Priserna i C ser dock rimliga ut, brukar vara hutlösa priser till Europa ex-ATL oavsett kabinklass.

Loungesituationen för Star Alliance på ATL är usel. The Club @ ATL (Concourse F där alla INTL carriers finns) är trång har nästan alltid en lång kö för att komma in och United Cluben som ligger på andra sidan flygplatsen är inte heller något att hänga i julgranen med mycket oförskämd personal. Får hoppas på att SK ordnar access till DL SkyClub som åtmistone har bra utbud på mat och dryck och en trevlig terass på Concourse F.
 

Carl

Medlem
Om jag bokar en resa med SAS i augusti med anslutning till Kansas tror ni jag får poäng även till mitt Eurbonus-program för anslutningsflyget som är med Delta?
 

Thornado

Medlem
Eller är det en stad likt San Francisco som, vad jag läst, har fått en ökad öppen droghandel/uteliggare som gör att man känner sig osäker?
Nu var det ungefär 15 år sen jag var i Atlanta senast, så mycket kan ha ändrats, men har varit där två gånger och av alla städer i USA jag varit i så har Atlanta varit den där jag känt mig mest otrygg/obekväm när jag gått omkring downtown. Det var många tveksamma karaktärer som kom fram och pratade med en och försökte få pengar...

Saker att se och göra där (utan att ha hyrbil och kunna åka längre bort):
Coca Cola HQ/museum
CNN HQ
Martin Luther King memorial
äta god BBQ
 
Toppen