Senaste nytt

SAS öppnar linje till Atlanta 17 juni 2024

Om man nu vill stanna Atlanta, finns det något att se eller göra i stan eller närheten med exempelvis hyrbil? Finns någon form av stadskärna/city man kan promenera i?
Coca Cola har sitt HK i Atlanta värt ett besök där du kan smaka drycker som bolaget har olika länder, när jag besökte så från Sverige var det lingon dricka.
Värd varje dollar i entrén avgiften

Last edited:
Kul med ny destination!
Hoppas på CPH-DTW härefter, men lär ju absolut inte hända före MSP. När det blir byte från *A till SkyTeam så tror jag ändå det kommer bli LPI-AMS-DTW framöver för mig personligen (skönt att slippa köra till ARN).

Ligger redan inne en hel del bra anslutningar från Atlanta vidare med Delta, men även från Boston och LAX. Atlanta och Delta har en fördel i sin enorma trafikvolym. Om marknaden finns kommer säkert Arlanda kunna bära en Atlantarutt åtminstone i säsong. Men frågan är vad de ska göra med tre dagliga till EWR + den nya kapaciteten till JFK?

Ligger redan inne en hel del bra anslutningar från Atlanta vidare med Delta, men även från Boston och LAX. Atlanta och Delta har en fördel i sin enorma trafikvolym. Om marknaden finns kommer säkert Arlanda kunna bära en Atlantarutt åtminstone i säsong. Men frågan är vad de ska göra med tre dagliga till EWR + den nya kapaciteten till JFK?
Börjar inte Delta flyga till ARN i sommar, tror jag läst det någonstans?

Coca Cola
OS
NFL

Allt beror ju på vad man vill göra. Georgia är ju inte den roligaste delstaten kanske, men finns definitivt saker att göra i och omkring Atlanta beroende på vad man har för intresse.
Äta, dricka någon öl eller två och bara njuta. Gärna vandra i en citykärna för sevärdheter (inte så noga vad) under ett par dagar om det finns, typ Boston eller Washington. Coca cola och os låter trevligt.

Är runt minus 50 så fest, dans och sena kvällar går bort. Gärna sport om det finns, dock inte baseball, som jag sett men tyckte var segt. Tänker en lång weekend. Eller är det en stad likt San Francisco som, vad jag läst, har fått en ökad öppen droghandel/uteliggare som gör att man känner sig osäker?

Alternativt hyra en bil för att se och bo ett par timmar från stan?

Har dålig koll på staden och känner inte så många som varit där. Har inte heller sett några rapporter här.

Har prickat av de andra sas destinationerna i usa som de kör nu, så av den anledningen kanske man skulle försöka komma dit.

Äta, dricka någon öl eller två och bara njuta. Gärna vandra i en citykärna för sevärdheter (inte så noga vad) under ett par dagar om det finns, typ Boston eller Washington. Coca cola och os låter trevligt.

Är runt minus 50 så fest, dans och sena kvällar går bort. Gärna sport om det finns, dock inte baseball, som jag sett men tyckte var segt. Tänker en lång weekend. Eller är det en stad likt San Francisco som, vad jag läst, har fått en ökad öppen droghandel/uteliggare som gör att man känner sig osäker?

Alternativt hyra en bil för att se och bo ett par timmar från stan?

Har dålig koll på staden och känner inte så många som varit där. Har inte heller sett några rapporter här.

Har prickat av de andra sas destinationerna i usa som de kör nu, så av den anledningen kanske man skulle försöka komma dit.
Som det mesta i USA är det bra att fylla på lite Uber krediter i de flesta städer. Atlanta är en stor stad med litet downtown (tänk typ lite större än gamla stan).

Finns definitivt bra bryggerier och barer om man bara vill käka bra pub mat och dricka lokalt.
Georgia bästa bottle shop ligger i norra utkanterna av stan. De har ett omfattande Barrel Project med egna releaser och bra utbud på öl (hälsa ägarens från mig).

Jag har varit där 2 ggr, inget historiskt eller byggnader som intresserade mig. Jag åkte runt och träffade vänner och åt/drack på bryggerier och pubar.

Med hyrbil tar man sig kanske till någon av närliggande historiska plantager, om man vill lära sig om en del av landets mörkaste historia.
Centrum i sig bör nog inte vara alls som SFO, utan kanske mer sterilt/tråkigt ”central business distric” till och med. Ta dig utanför (enligt rekommendationer) och du kanske hittar nåt mer originellt än Hard Rock Café.

Men maten bör prövas, de är nåt sydstaterna kan och alla käftas om vem som gör det bäst.

Spontan gissning de bit för bit kommer fasas över till JFK om man får tag i slots.

Jag vet inte hur de styrs efter storlek men i något läge kanske man byter in större flyg på JFK och flyttar de mindre till Newark om det går. Tricket är väl bara när...

Toppen