The UK has LondonAir publicly masquerading as British Airways. In Scandinavia we have CPHAir publicly masquerading as Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden.What, inte från Arlanda?!![]()
The UK has LondonAir publicly masquerading as British Airways. In Scandinavia we have CPHAir publicly masquerading as Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden.What, inte från Arlanda?!![]()
Du kan nog vara rätt säker på att det är 60/80/100k poäng som gäller för awards då alla sas longhaul har den prissättningen tur och retur.Will be interesting to see how it goes with award travel space (and award travel pricing) on CPH-ATL/ATL-CPH.
Now only if they put in CPH-MSP for this summer, they will make my life a lot easier.
I am not a fan of ATL transits, but CPH-ATL-____ opens up some possibilities.
Direktlinje mellan Stockholm och Chicago verkar försvinna, kommer inte tillbaka för sommaren heller.Är det något som försvinner ur programmet, eller hade man en maskin över? Ser ut som att man klarar en daglig rotation med bara en maskin.
Japp. United är helt bortplockat ur SAS biljettregler med omedelbar verkan vad jag kan se. Detta betyder att det nu (igen) är möjligt att köpa SAS-biljetter till varsom i USA men anslutningsflygen i USA är Delta, inte United (såvida man inte bokar SK-codeshare på UA).
Uppdatering: Det verkar inte gå att boka SAS Plus med DL-anslutning (än). Det saknas vilken bokningsklass som skall användas för DL-flygen. Ekonomi-/Affärs-klass verkar fungera.
Det är 60/80/100. Eller, iaf 30/40/50 enkel väg på de resor som ligger ute nu på ATL-CPH.Du kan nog vara rätt säker på att det är 60/80/100k poäng som gäller för awards då alla sas longhaul har den prissättningen tur och retur.