Senaste nytt

SAS öppnar linje till Atlanta 17 juni 2024

guwonder

Medlem
Can be booked with other Star Alliance programs’ miles too. Will feel funny to be flying on AV mileage ticket to fly ATL-CPH on SAS while getting SkyTeam benefits. If I get lucky, maybe my next DL MM level will come courtesy of SAS having to reroute me on an AV-issued ticket for SAS flights. If I get unlucky, I will have to suffer AV’s contact center.

I haven’t been able to use UA miles online to book award flights operated by SAS for the last few months. I guess that “feature” will continue. Other programs’ miles work fine. Including those from Anko VDW’s former employer in Latin America.
 

palmen

Moderator
Will be interesting to see how it goes with award travel space (and award travel pricing) on CPH-ATL/ATL-CPH.

Now only if they put in CPH-MSP for this summer, they will make my life a lot easier.

I am not a fan of ATL transits, but CPH-ATL-____ opens up some possibilities.
Du kan nog vara rätt säker på att det är 60/80/100k poäng som gäller för awards då alla sas longhaul har den prissättningen tur och retur.
 

mha321

Medlem
Japp. United är helt bortplockat ur SAS biljettregler med omedelbar verkan vad jag kan se. Detta betyder att det nu (igen) är möjligt att köpa SAS-biljetter till varsom i USA men anslutningsflygen i USA är Delta, inte United (såvida man inte bokar SK-codeshare på UA).

Uppdatering: Det verkar inte gå att boka SAS Plus med DL-anslutning (än). Det saknas vilken bokningsklass som skall användas för DL-flygen. Ekonomi-/Affärs-klass verkar fungera.

Då får man alltså räkna med noll statusförmåner på anslutningar från nu och tills sas faktiskt är med i skyteam. Kraftig försämring under övergångsperioden för de som är ebg+ och flyger ekonomi. I och för sig ganska väntar men trist att United samarbetet dumpas så tidigt i processen.
 

guwonder

Medlem
As of a couple of months ago, all online award space on SAS flights disappeared for me when trying to redeem United miles to fly SAS.

Despite all the grand talk of Savannah and the big ATL operation with regard to cargo, DL has not been able to make cargo fly well enough to make ATL-Scandinavia service to work out sustainably for it before. It will be passenger travel demand that makes and breaks the route.

I think there used to be a Swedish consulate in Atlanta, but I’m not sure if that is still around or if it also got shut as not being worth keeping any longer. It probably lasted longer than DL’s ATL service to Scandinavia.
 
Toppen