Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Exakt, jag har också fått pressreleasen. Det var min magkänsla igår att det här var genuint och därmed åkte den också upp på förstasidan, och det stämde uppenbarligen.

En fördel är att slippa ORD/IAD/EWR som bytes/migration punkt, hoppar gärna direkt till SFO om det är målet :D

Jag tror inte att de drar ner från ARN. De brukar vara ganska fullt under högsäsong och har säkert en bra businessbeläggning, och går dessutom med 330:eek:r. De måste få loss merA340-kapacitet, vilket då betyder någon av linjerna från köpenhamn. De man kan fundera på är om det är lönsamt att köra A340 till USA:s östkust som man gör från CPH. Jag tror man måste ha riktiga långlinjer för att motivera A340:ns högre bränsleförbrukning och läängre räckvidd.
Om man inte leasar in någon A330 så återstår då väl en nerdragning till BKK eller PEK.

Detta var en mycket bra nyhet. Enda smolket i bägaren är CPH! Empiriska data säger mig att det är mest Svenskar & Norrmän på flighterna till US & att då tvinga oss via CPH är obegripligt!

Detta var en mycket bra nyhet. Enda smolket i bägaren är CPH! Empiriska data säger mig att det är mest Svenskar & Norrmän på flighterna till US & att då tvinga oss via CPH är obegripligt!

Har du tittat på passagerarunderlaget från norra Tyskland? Åka till CPH är lika enkelt som MUC eller FRA.

Det här har jag längtat efter. Hade iofs hellre sett en rutt till SEA och från ARN, men SFO är inte illa det heller.

Toppen