Senaste nytt

SAS återvänder till Linköping

Just kampen mellan Nkpg-Lkpg känns otroligt omodern och provinsiell och fick mig att lämna regionen efter ett besök...
Hur som helst så har jag hört från Lkpg-kolleger att det då och då händer att KLM kör 737 på LPI. Har de alla hittat på det eller har de ingen koll? Så det borde gå. Dock är NRK bättre för stora plan. T ex Karlstad kör ju regelbundet A330 på charter...
Per

Hur som helst så har jag hört från Lkpg-kolleger att det då och då händer att KLM kör 737 på LPI. Har de alla hittat på det eller har de ingen koll?
Per

Det har aldrig hänt vad jag vet, de har endast flugit med Fokker 50, 70 och Embraer 190 planenligt, samt Fokker 100 som ersatte Fokker 70 ganska frekvent ett tag.

Air Baltic har tidigare mellanlandat på LPI med specialtillstånd för B737 då landningsbanan är 5 m för smal på sträckan Riga-Stavanger. Att KLM ibland satt in B737 på LPI-AMS har jag dock ej fått bekräftat.
Per

Jag tror det kan vara intressant med SAS för turer till Oslo, som verkar bli på 1500:- och tre timmar. Via stockholm blir det cirka 1000:- och 4-5 timmar, och SJ hela vägen kostar liknande med tar 6 timmar. Priserna lär ju dessutom ändra sig en del när man närmar sig datumet.

Någon som har provat nya loungen eller har hört något? Det enda jag har hört är att det hade varit problem med möbel-leveransen...

Toppen