Senaste nytt

SAS återöppnar loungen på Landvetter 1 februari 2022?

Tomas E

Medlem
Tack!

Lite roligt att jag hittade detta på hemsidan..
“På Göteborgs flygplats Landvetter kommer du att kunna njuta av tre lounger, beroende på var du ska flyga till och din EuroBonus-nivå:”

Hade varit tillräckligt om det fanns en lounge alla dagar.

Flyg Göteborg Faro | SAS
För framtida bruk kan du också titta på den här sidan: Travel and Service Updates | SAS
En bit ner, under "Changes to our services" står det "SAS Lounge in Gothenburg are open Monday - Friday."
Sidan finns länkad från den grå listen högst upp på webbsidan om du tittar på sas.se.
 

Rosetown

Medlem
Är loungen fortfarande stängd på lördagar? På SAS hemsida står det "Öppen varje dag: en timme före den första och sista flygningen med SAS.
Öppettiderna varierar beroende på plats och i enlighet med vår tidtabell." På Svedavias hemsida "Öppnar 1 timme före första avgång och stänger 30 min före sista SAS avgång för dagen."
 

JacobGBG

Medlem
Är loungen fortfarande stängd på lördagar? På SAS hemsida står det "Öppen varje dag: en timme före den första och sista flygningen med SAS.
Öppettiderna varierar beroende på plats och i enlighet med vår tidtabell." På Svedavias hemsida "Öppnar 1 timme före första avgång och stänger 30 min före sista SAS avgång för dagen."
Kan ej svara för lördag men söndag för ca 3v sedan var loungen stängd så helt sann är inte skrivelsen.
 

Tomas E

Medlem
Enligt annan tråd återgick den till öppet 7 dagar/vecka från nov 2022:
 

FFlash

Medlem
Helt plötsligt har det dykt upp lite resor till Sverige för min del :) och länge sen jag var på GOT…finns det öl/annat och tilltugg, korv, annat om jag förstår rätt?
Tänker hur jag skall planera resan och timing :)
 

Sir Lemon

Medlem
Helt plötsligt har det dykt upp lite resor till Sverige för min del :) och länge sen jag var på GOT…finns det öl/annat och tilltugg, korv, annat om jag förstår rätt?
Tänker hur jag skall planera resan och timing :)
Öl och tilltugg. Om du har PP kan du gå in och ta ngt starkare stärkande i loungen bredvid. :)
 

FilipJ

Medlem
Helt plötsligt har det dykt upp lite resor till Sverige för min del :) och länge sen jag var på GOT…finns det öl/annat och tilltugg, korv, annat om jag förstår rätt?
Tänker hur jag skall planera resan och timing :)
Väldigt varierande ”nivå” på utbudet olika dagar, är värt att notera. Ibland en helt ok lätt lunch/frukost. Ibland endast sallad och skralt med tilltugg.
 
Toppen