Senaste nytt

SAS återöppnar loungen på Landvetter 1 februari 2022?

*BREAKING NEWS*
Jag sitter i Vinga Lounge och är princip ensam, bara en till gäst utöver mig, jag tror det är en kändis inom politiken/samhälle/världen/konflikter men inte politiker själv, outar inget namn då jag inte är säker.

Men nu det viktigaste... det pågår arbete i SAS Loungen... personen som är där ringde precis någon kollega och pratar väldigt högt...
Han säger till sin kollega, nu när SAS ÖPPNAR LOUNGEN IGEN DEN 1/2... mummel mummel... förut öppnade de en timme innan första avgång men de har inte sagt något än... mummel mummel.
1a februari är vad jag hört med så det stämmer väl då. Bra! Flyger den 3e från Landvetter så detta är högst uppskattat.
 

GOTBound

Medlem
Det finns en möjlighet till att anlägga en ny lounge i den nybyggda delen av GOTs terminal. Det kan vara där det ska flyttas till, om nu marknaden vänder...

Sitter skyltar uppe i nya delen som visar vägen till en lounge såg jag sist jag var på Landvetter. På ovanvåningen om jag förstod skyltningen rätt.
IMG_6003.jpeg

Jag tog en omväg över till den nybyggda delen på vägen ut i eftermiddags och precis som ni säger.
Oklart dock vilken lounge, men med tanke på att Menzies loungerna på ARN och GOT skall bli Premium Plaza lounger så är det inte helt omöjligt att SAS flyttar och Premium Plaza blir där Vinga och SAS loungen ligger idag [obs killgissning]. Klart är dock att det fortsatt kommer ligga lounge/lounger där Vinga och SAS loungen ligger idag då det sitter nya skyltar i taket på den nybyggda delen som pekar i riktning mot dessa.

OneWorld och Skyteam behöver ju lounge utöver SAS och övriga *A på GOT.
 

Mr Basic

Medlem

GOTBound

Medlem
Visa bifogad bild 125583
Jag tog en omväg över till den nybyggda delen på vägen ut i eftermiddags och precis som ni säger.
Oklart dock vilken lounge, men med tanke på att Menzies loungerna på ARN och GOT skall bli Premium Plaza lounger så är det inte helt omöjligt att SAS flyttar och Premium Plaza blir där Vinga och SAS loungen ligger idag [obs killgissning]. Klart är dock att det fortsatt kommer ligga lounge/lounger där Vinga och SAS loungen ligger idag då det sitter nya skyltar i taket på den nybyggda delen som pekar i riktning mot dessa.

OneWorld och Skyteam behöver ju lounge utöver SAS och övriga *A på GOT.
Jag har pratat med Swedavia om den nya loungebyggnaden men de är väldigt hemlighetsfulla, i dagsläget kan de inte kommunicera gällande denna yta.
 
Toppen