Senaste nytt

SAS återöppnar loungen på Landvetter 1 februari 2022?

GOTBound

Medlem
8AA11F15-1BD3-4E12-966A-16AA2A202805.jpeg
5A6F6BDD-C096-4F01-A17F-53C0D99215B9.jpeg
BB84405D-8037-4F44-A097-8F63AC8A3F00.jpeg

Efter jag landat med SK161, där @taxvalp satt på raden bakom mig, tog jag en för laget och gjorde ett blixtbesök i den mytomspunna återöppnade loungen.
Varmkorven dukades precis bort när jag kom in.
 

Senator

Moderator
Det där med helgstängning. Jag har en viss förståelse för lördagar. Tittar jag i mars så är det 2x GOT-ARN med AT7 och 1x GOT-CPH med AT7, under mars månad. Det är fem timmar mellan GOT-ARN. Det låter kostsamt att ha öppet för.

Söndagar är en annan sak. 6x GOT-ARN och 1x GOT-CPH. Självklart "säljer" man till Lufthansagruppen också som har 3x GOT-FRA och GOT-MUC har 3x på lördagar men bara 1x på söndagar. Swiss har 1x GOT-ZRH båda dagar.

Trafikprogrammet är fortfarande väldigt begränsat på GOT på helgerna.
 

GOTBound

Medlem
Jag reser ut från GOT på långfredagen och funderar på om loungen är öppen eller inte då det är helgdag idag och inte lördag eller söndag.
Om det är någon som är förbi loungen imorgon eller under nästa vecka och kan kolla detta så tar jag tacksamt emot information om loungens är öppen eller ej på långfredagen.
 

JacobGBG

Medlem
Det där med helgstängning. Jag har en viss förståelse för lördagar. Tittar jag i mars så är det 2x GOT-ARN med AT7 och 1x GOT-CPH med AT7, under mars månad. Det är fem timmar mellan GOT-ARN. Det låter kostsamt att ha öppet för.

Söndagar är en annan sak. 6x GOT-ARN och 1x GOT-CPH. Självklart "säljer" man till Lufthansagruppen också som har 3x GOT-FRA och GOT-MUC har 3x på lördagar men bara 1x på söndagar. Swiss har 1x GOT-ZRH båda dagar.

Trafikprogrammet är fortfarande väldigt begränsat på GOT på helgerna.

Iochmed det senaste beskedet om den återvändande trafiken till SAS så undrar jag hur länge de kan motivera till helgstängt. Flighter till hubbarna ligger fortfarande kvar ungf som du beskriver men det har nu börjat tillkomma en hel del flighter till turistmål också (imorgon räknar jag till 6st på Svedavias sida). Rimligtvis finns det flest EBG på flighter till ARN/CPH men det borde vara segt att sälja Plus-biljetter om man inte kan hålla loungen öppen.
 
Toppen