Cristoffer Cedergren
Medlem
AirBaltic via Riga annars.Man kan ev flyga via FRA men annars är det Finnair eller båt till Åbo och tåg därifrån.
AirBaltic via Riga annars.Man kan ev flyga via FRA men annars är det Finnair eller båt till Åbo och tåg därifrån.
Jag vill helst inte gå den vägen men här ör det så utstuderat. Att de också låter den stå som 737-700 ett bra tag gör ju att de fördyrar alternativet. Om de hade meddelat mig då hade det kostat 3800 (för 3 pers) men nu gick det på 5800. Det ska jämföras med ca 2800 med SAS.Generellt sätt är jag emot att ta sånt här vidare till ARN/Domstol när det handlar om enstaka fall. Men nu är detta systematiskt av sas och man har hållit på så här över ett halvår och de får emot EU261/2004 som inte säger något om att de bara behöver boka om till bolag de samarbetar med.
Har du nu blivit tvungen att köpa biljett på annat bolag och sas vägrar ersätta så borde du ha ett bra case och ta vidare. Och i detta fall tycker jag ändå det är rätt väg att gå.
Inte den dag jag behöver resa dit (hem gick det). Fanns dock ett spännande alternativ som jag om det inte varit pandemi kanske testat, Belavia via Minsk.AirBaltic via Riga annars.
Det har funkat bra för mig, har bara mailat och bett om det. Har över 10k statuspoäng som kommit in på så sätt sedan mars.Någon som fått relativt nyligen bokade resor (bokning gjord i Q1 2021 t.ex.) inställda och lyckats få resan tillgodoräknad till statusen?
Jag har en resa till Amsterdam i mitten av maj som nyligen bytt till 737-700 som bokades i februari och undrar om det finns någon chans att man lyckas tillgodose sig de 4500 statuspoängen trots att flygningen förmodligen blir inställd.
Även fått för 4x kampanjen?Det har funkat bra för mig, har bara mailat och bett om det. Har över 10k statuspoäng som kommit in på så sätt sedan mars.
Även fått för 4x kampanjen?
Ja faktiskt, bad inte ens om det. Hanterades smidigt av en ”diamond-supporten” via e-mail.Även fått för 4x kampanjen?
Flera har i andra trådar och tidigare inlägg rapporterat om vanliga poängen för inställda resor. Vilket jag kan tycka är nog generöst av SAS.
Ja faktiskt, bad inte ens om det. Hanterades smidigt av en ”diamond-supporten” via e-mail.