Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

SK989

Medlem
Ojoj det här är riktigt illa om SAS slutar informera om inställda flyg. Vad kan syftet vara? Om info kommer senare än 14 dagar är ju regelverket annat. Hur bevisar man att man inte fått info 14 dagar innan?
Det behöver man inte bevisa :). Det är flygbolaget som har bevisbördan för när de meddelade passageraren om att flyget ställts in - följer av EU-förordningen 261/2004.
 

rob74

Medlem
Nu i fredags fick jag sms och mail om att min resa till Stockholm 16-18 maj är ändrad.
Dvs "case 737-700".
Trodde faktiskt att de skulle dröja längre med den infon.
Tre kvar att vänta på då, som gäller för senare i maj...
 

Tongen2

Medlem
Ingen info från Sas sida:)
Tänkte väl det!


Ni som får refresh failed, testa att ta bort och ladda ner appen på nytt. Jag hade själv samma problem innan, era flygningar är med största sannolikhet inställda.

21 av mina flygningar som tidigare legat som 737-700 ställdes under förra veckan in. Inget mejl. Inga notiser. Ingenting.

Fattade först inte varför SAS hade ställt in fullbokade flygningar, men sedan slog det mig!

Om era flygningar är borttagna från ”Mina bokningar”, ring in till SAS, begär återbetalning samt mejlbekräftelse. I mitt fall sa agenten att dem inte hade ”hunnit” skicka ut mejl om inställt flyg, idag 1 vecka senare har jag fortfarande inte fått något. 10 minuter efter samtalet hade jag pengarna tillbaka och 21 nya mail i inkorgen.

Summan av kardemumman är att det räcker inte längre att bara ha koll på sin mail, eller vänta på notiser i appen. Har ni flygningar som är markerade 737, håll koll på ”Mina bokningar” 20-15 dagar innan.

Tycker inte det är mitt ansvar som betalande passagerare att hålla koll på detta. Nu "råkar" jag ju vara en kund som har koll på läget genom denna tråden etc men en "vanlig" kund blir ju minst lika drabbad. Hur kan det få pågå såhär? Någon måste ju kunna sätta stopp på något vis tycker jag. Bedrövligt skött! :(
Tycker synd om alla "vanliga" kunder som äntligen kanske fått vaccin och ser ljuset i att börja leva ett normalt liv igen efter över ett år av restriktioner. Bokar en inrikes från säg Göteborg till Luleå, hälsa på familjen, nära och kära i sommar. Vänta du bara, resan är med en 737-700 och du kommer inte få varken info från SAS i god tid för att kunna tänka tanken på att boka något annat eller ens se skymten av någon form av kompensation eller ursäkt. :(
 

pswe

Medlem
Tänkte väl det!




Tycker inte det är mitt ansvar som betalande passagerare att hålla koll på detta. Nu "råkar" jag ju vara en kund som har koll på läget genom denna tråden etc men en "vanlig" kund blir ju minst lika drabbad. Hur kan det få pågå såhär? Någon måste ju kunna sätta stopp på något vis tycker jag. Bedrövligt skött! :(
Tycker synd om alla "vanliga" kunder som äntligen kanske fått vaccin och ser ljuset i att börja leva ett normalt liv igen efter över ett år av restriktioner. Bokar en inrikes från säg Göteborg till Luleå, hälsa på familjen, nära och kära i sommar. Vänta du bara, resan är med en 737-700 och du kommer inte få varken info från SAS i god tid för att kunna tänka tanken på att boka något annat eller ens se skymten av någon form av kompensation eller ursäkt. :(
I sommar, har SAS börjat ställa in inrikesflygningar i sommar?
 

Tongen2

Medlem
I sommar, har SAS börjat ställa in inrikesflygningar i sommar?
Nej jag har ingen aning. Meningen bara som ett exempel då jag skulle kunna tänka mig att det kanske är ett gäng Svenskar som tänkt göra nåt i stil med det jag skrev. Och sedan eventuellt drabbas av detta.
Ber om ursäkt om det skapade nån oro kring flyg i sommar!
 

pswe

Medlem
Nej jag har ingen aning. Meningen bara som ett exempel då jag skulle kunna tänka mig att det kanske är ett gäng Svenskar som tänkt göra nåt i stil med det jag skrev. Och sedan eventuellt drabbas av detta.
Ber om ursäkt om det skapade nån oro kring flyg i sommar!
No worries.
Är det ett gäng som vill flyga kommer flygen att gå. Frågan är nog snarast var gränsen för storleken på gänget går.
 
Dags för uppföljning. Är A319 det nya 737-700?

Avgångar den 3 maj som tidigare har sålts och varit planerad med A319:

SK400 CPH-ARN 06.05-07.20
- KVAR
SK402 CPH-ARN 07.15-08.30
- KVAR
SK1870 CPH-SVG 08.05-09.15
- INSTÄLLD
SK843 ARN-OSL 07.45-08.45
- KVAR
SK1708 CPH-HEL 08.00-10.35
- KVAR
SK689 ARN-LIN 09.25-12.05
- INSTÄLLD
SK403 ARN-CPH 09.10-10.20
- KVAR
SK1419 ARN-CPH 09.55-11.10
- KVAR
SK595 CPH-KEF 08.30-09.45
-KVAR

De avgångar som är kvar är nästan rimligt att genomföra med 4 st plan, men ingen av SAS A319 har ännu flugits hem till boet på CPH. Gissar att ARN-OSL kommer ändras till A320 eller ställas in. Följer upp igen :)
 

Xilan

Medlem
Dags för uppföljning. Är A319 det nya 737-700?

Avgångar den 3 maj som tidigare har sålts och varit planerad med A319:

SK400 CPH-ARN 06.05-07.20
- KVAR
SK402 CPH-ARN 07.15-08.30
- KVAR
SK1870 CPH-SVG 08.05-09.15
- INSTÄLLD
SK843 ARN-OSL 07.45-08.45
- KVAR
SK1708 CPH-HEL 08.00-10.35
- KVAR
SK689 ARN-LIN 09.25-12.05
- INSTÄLLD
SK403 ARN-CPH 09.10-10.20
- KVAR
SK1419 ARN-CPH 09.55-11.10
- KVAR
SK595 CPH-KEF 08.30-09.45
-KVAR

De avgångar som är kvar är nästan rimligt att genomföra med 4 st plan, men ingen av SAS A319 har ännu flugits hem till boet på CPH. Gissar att ARN-OSL kommer ändras till A320 eller ställas in. Följer upp igen :)

Hur är nyttjandegraden av SAS övriga flygplan? Jag gissar att det går att flyga mer med befintlig flotta innan de behöver väcka A319 till liv?
 
Toppen